سخنگوي اتحاديه بارفروشان کشوري از سرگيري صادرات صيفي جات به کشورهاي همجوار ايران را يکي از دلايل افزايش قيمت اين محصولات در بازار کشور اعلام کرد.

 علي امامي سخنگوي اتحاديه بارفروشان کشوري در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: از هفته گذشته صادرات صيفي جات به ويژه گوجه فرنگي، خيار، کدو، لوبيا، و بادمجان به کشورهايي نظير عراق و آذربايجان آغاز شده که اين امر موجب افزايش بيش از 90 درصدي قيمت صيفي‌جات در بازار کشور شده است.

وي افزود: البته وزش بادهاي شديد با سرعت  80 کيلومتر در ساعت در مناطقي همچون بندرعباس و ميناب نيز موجب شده تا بيش از نيمي از محصول صيفي جات مزارع اين شهرها نيز کاملا از بين برود.

امامي با اشاره به تمايل بسيار بالاي کشورهايي نظير عراق، روسيه و آذربايجان براي واردات صيفي‌جات توليد ايران اظهار داشت: چنانچه در چند روز گذشته به واسطه طوفان محصول صيفي‌جات استان‌هاي جنوبي کشور تا حدود زيادي از بين نمي‌رفت؛ صادرات اين محصولات در بازار کشور چندان موجب افزايش قيمت و کمبود عرضه در بازار داخلي نمي‌شد.

سخنگوي اتحاديه در پاسخ به اين پرسش که چرا با وجود برداشت بالاي ميوه در باغات کشور ما شاهد واردات سيب‌هاي فرانسوي و پرتقال مصري در بازار داخلي گفت: هم اکنون هيچ ميوه خارجي وارد کشور نشده و عمدتا ميوه‌هايي که با نام خارجي به مردم عرضه مي‌شود توليد داخل کشور است. 

وي افزود: سيب‌هاي فرانسوي همگي در دماوند و سلماس عروميه کشت و برداشت مي‌شود و به هيچ عنوان وارداتي نيستند.

امامي با بيان اينکه تنها ميوه‌اي که واردکنندگان اجازه واردات آن را از دولت اخذ کرده‌اند موز است گفت: به ميزان بسيار کم نيز آناناس از کشورهاي ديگر وارد ايران مي‌شود.
انتهاي پيام/

برچسب ها: سیب ، فرانسوی ، پرتقال ، مصری ، داخلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار