سخنران حرم مطهر رضوي گفت: اگر مي‌خواهيد آخرت زيبايي را براي خود بسازيد، بايد از ظواهر دنيا دل‌كنده و خود را براي زندگي در ابديت آماده كنيد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،
حجت الاسلام والمسلمين سيد علي مهدوي نيا در سلسله جلسات بيان سيره و معارف اهل بيت(ع) كه در رواق امام خميني (ره) حرم مطهر رضوي برگزار شد، عنوان كرد: اعمال نيك يا بدي كه ما در اين جهان انجام می‌دهیم، هر یك مانند بذری است كه در مزرعه‌ی دنيا كاشته مي‌شود.

وي با اشاره به روايتي از رسول اكرم(ص) تصريح كرد: «دنیا مزرعه آخرت است»؛ هیچ عملی در این جهان گم نمی‌شود و از بین نمی رود، بلكه آن عمل در ضمير روح، اجتماع و در زمين مساعد جهان فرو می رود و پس از مدتی خود را بروز می‌دهد.

اين كارشناس مذهبي افزود: براساس آموزه‌هاي قرآن مجيد، هر انسانی نه تنها ماهیت خویش را در دنیا می‌سازد، بلکه بهشت و دوزخ و امکانات و عذاب‌های خویش را با اعمالش مي سازد و آسمان و زمین خویش را شکل می‌بخشد.

وي بيان داشت: کسانی که در دنیا از خواب غفلت بیدار شوند و با ایمان و عبودیت و اعمال نیک، پرده‌های فریبنده و ظواهر دنیوی را کنار بزنند، آن‌گاه ملکوت دنیا و حقایق باطنی آن را می‌بینند و در می یابند که چگونه می بایست از این فرصت کوتاه عمر بهره گیرند و خود را برای آخرت آماده كنند.

مهدوي نيا به روايتي از امام صادق(ع) اشاره و عنوان كرد: براي دنيايت به گونه‌اي تلاش كن كه گويي تا آخر عمر دنيا، قرار است زندگي كني و براي آخرتت آن گونه آماده باش گه گويي فردا از دنيا مي روي./س

برچسب ها: دل ، بریدن ، دنیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.