سرپرست امور شرکت ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد: با ابلاغ آیین‌نامه‌های لازم شرکت‌های دانش‌بنیان از تسهیلات معافیت مالیاتی و گمرکی برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، دکتر صاحب کار خراسانی،با اعلام اینکه جلساتی با مسئولان وزارت امور اقتصادی و دارایی دراین خصوص برگزار شده، افزود: با نهایی شدن آیین نامه معافیت مالیاتی، شرکت‌های دانش‌بنیانی که محصولات آنها به مرحله تجاری‌سازی رسیده باشد، می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

سرپرست امور شرکت ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت، نهایی‌کردن معافیت‌های گمرکی نیز با سازمان گمرک را از دیگر موضوعات این جلسه ذکر کرد و ادامه داد:  این دو آیین نامه، پس از نهایی شدن از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ خواهد شد.

دکتر سید محمد صاحبکار خراسانی، با بیان اینکه در طول چند سال گذشته عمده نگاه در کشور برای توسعه علم و  فناوری به بنگاه‌های کوچک و متوسط بوده است، اظهار داشت: برای رفع نیازهای اولویت‌‌دار کشور نیاز به ترغیب شرکت‌های دانش بنیان بزرگ داریم.

وی افزود: اعطای تسهیلات مالی نیز از دیگر تسهیلات به شرکت های دانش بنیان است که هم اکنون زیرساخت های لازم برای اعطای این تسهیلات توسط صندوق نوآوری و شکوفایی فراهم شده است و 30 شرکت پس از ارزیابی به صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی می‌شوند.

صاحب کار افزود: ارزیابی شرکت های دانش بنیان از طریق سامانه انجام می‌شود و تاکنون هزار و 200 شرکت دانش بنیان برای ارزیابی در این سامانه ثبت نام کردند که روند ارزیابی به طور مداوم ادامه دارد و به زودی فهرست‌های جدید جهت دریافت تسهیلات به صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی خواهند شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار