بهمن بختک، آقای شاه، شجاعان ،مروارید سرخ ،داستان سامرا،سکو و یاور دوستان 7 اثر از تولیدات مرکز پویانمایی صبا است که در بخش مسابقه جشنواره مردمی عمار پذیرفته شده اند.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز پویا نمایی صبا ،انیمیشنهای " بهمن بختک" به کارگردانی ابراهیم  موحدی ،" خاندان پهلوی" به کارگردانی  سعید ترخانی ،"شجاعان" به کارگردانی سیاوش زرین آبادی ،"مروارید سرخ" به کارگردانی بهروز سلطانی ،" داستان سامرا" به کارگردانی  اسماعیلی ،"سکو" به کارگردانی امیر محمد زاده و" یاور دوستان " به  کارگردانی حمید رضا علیقلیان  به تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا تولید شده و هم اکنون در بخش مسابقه جشنواره مردمی عمار با بیش از 54 انیمیشن دیگر در حال رقابت می باشد.

انیمیشن «بهمن و بختک» به کارگردانی ابراهیم موحدی در 26 قسمت 10 دقیقه‌ای به تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا با تکنیک دو بعدی  تولید شده است 

کاراکترهای این انیمیشن دو نفر یعنی بهمن و بختک هستند؛ «بختک» یک مامور ساواکی است که هر روز صبح رییسش با او تماس می‌گیرد و با صداهایی نامفهوم، ماموریتی به بختک می‌دهد که عمدتا جلوگیری از فعالیت‌های بهمن است و بختک هم به تبعیت از صحبت‌های مافوقش به دنبال بهمن می‌رود. «بهمن» نیز نوجوانی انقلابی است که سمبل ماه پیروزی انقلاب اسلامی و کاراکتر خوب مجموعه شمرده می‌شود. تمام اتفاقات بین این دو کاراکتر در قالب فانتزی می‌افتد که کمی برگرفته از انیمیشن پلنگ صورتی است.

انیمیشن «خاندان پهلوی » به کارگردانی مشترک وحید نیک گو و سعید ترخانی و تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا با تکنیک 2 بعدی در 10قسمت 10 دقیقه ای تولید شده است.

داستان این مجموعه سرگذشت  محمدرضا پهلوی  است که از ایران به پاناما گریخته و همراه با مستخدم و نگهبان خویش در ترس و هراس زندگی می کند ، و به بیان خاطرات خود از زمان تولد تا زمان انقلاب اسلامی و فرار از ایران تعریف می کند.

انیمیشن« شجاعان» به کارگردانی سیاوش زرین آبادی با تکنیک سه بعدی کامپیوتری در 39 قسمت 15 دقیقه ای به تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا تولید شده است.

داستان انیمیشن «شجاعان » با محوریت یک تیم هوانیروز که در ماموریت ها و عملیات های مختلف جنگ تحمیلی شرکت می کنند تلاش دارد،  رشادتها و از خود گذشتگی  خلبانان  هوانیروز را به تصویر بکشد.

«مرواريد سرخ» راوي سقوط ايرباس ايراني
 
انیمیشن «مروارید سرخ »به کارگردانی بهروز سلطانی در یک قسمت 70 دقیقه‌ای 3 بعدی  به تهیه‌کنندگی مرکز پویانمایی  صبا تولید شده است.
 
فیلمنامه مروارید سرخ را محمدابراهیم سلطانی‌فر نوشته و علی حمیدی انیماتور، محمدمهدی مدرس و علی اخباری انیماتور شخصیت ، علی‌اصغر قربانی طراح شخصیت و پدرام کریمی‌استوری‌بورد دیگر عوامل تولید این فیلم هستند.

داستان انیمیشن سینمایی« مروارید سرخ» موضوع حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربر ایرانی به تصویر می کشد.
 
 
انیمیشن «داستان سامرا» به کارگردانی مشترک حسین سلطانی   و مجید اسماعیلی در یک قسمت  75 با تکنیک 3 بعدی به تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا تولید شده است.

موضوع داستان سامرا مسئله تروریسم ومسئله ای جهانی است  که گریبان گیر ملت‌ها می باشد.

ریشه تروریسم در منطقه خاورمیانه ناشی از دخالت خارجی کشور های بزرگ است بی تردید گروه های افراطی که هم اکنون در کشورها منطقه علی الخصوص عراق دست به ترور وتخریب می زنند توسط کشور های استعمار گر تقویت شده و بعضی دولت های منطقه ای نیز با توجه به رویکرد های خاص مذهبی از آن دفاع می کنند.

 انیمیشن «سکو» به کارگردانی مشترک سلمان خورشیدی وامیرمحمدزاده با تکنیک 3 بعدی با زمان 13 دقیقه  به تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا تولید گردیده است.

داستان انیمیشن سکو درباره آخرین سکوی نفتی درخلیج فارس می باشدکه به دلیل شکوفایی صادرات غیرنفتی تعطیل می شود اماپیرمرد متصدی ونگهبان این سکو قصد مقابله باتعطیلی وجلوگیری ازاین امر را دارد.

انیمیشن «یاور و دوستان» به کارگردانی حمید رضا علیقلیان در 26 قسمت 14دقیقه ای و با تکنیک 3 بعدی کامپیوتری به تهیه کنندکی مرکز پویانمایی صبا  تولید شده است.

داستان انیمیشن «یاور و دوستان»  در سرزمین دور جریان دارد که  حاکم ظالمی ، ستم فراوانی بر مردم اهالی روستا روا می داشت دلاوران جنگل به فرماندهی یاور ،به کمک اهالی می رود و نقشه های پلید حاکم را خنثی می کند.

گفتنی است، اختتامیه جشنواره مردمی عمار  روز شنبه 21 دی ماه در سینما فلسطین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ص
 
 
    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار