زنی که قصد کشتن "کاریکاتوریست موهن" به ساحت پیامبر اسلام ص را داشت به ده سال زندان محکوم شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اينترنتي بی بی سی؛ "کولین لاروز" انگلیسی که برای خود لقب "جهاد جین" را برگزیده بود و تلاش کرده بود نقاش موهن به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) را به قتل برساند در دادگاه به 10 سال زندان محکوم شد.  

خانم کولین لاروز که  اکنون 50 سال دارد در دادگاه اعتراف کرد: "من واقعا ً قصد کشتن این کاریکاتوریست را داشتم و حتی براي محقق ساختن این امر تلاش کردم اشخاص دیگری را هم برای به خدمت بگیرم."

به گفته منابع خبری از دادگاه کولین لاروز: این زن پیش‌تر به دلیل تلاش برای قتل این کاریکاتوریست قرار بود به حبس ابد محکوم شود، اما به دلیل همکاری با بازپرسان پرونده حکم وی به 10 سال زندان كاهش یافت.

گفتنی است "لارس فیکس" کاریکاتوریست توهین کننده به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص)، بعد از انتشار کاریکاتورهای موهنش از سوی مسلمانان جهان مورد هجمه ای بین المللی قرار گرفت ، به گونه ای که حتي گروه‌های اسلامگرای عراقی برای کشتن وی جایزه ای به ارزش بیش از 100 هزار دلار تعیین کردند.

دفتر تحقیقات فدرالی آمریکا "اف بی آی" در این رابطه اعلام کرد: "خانم لاروز"از زنان دیگری را برای کشتن این کاریکاتوریست نيز دعوت به همکاری کرده بود، وی از این زنان خواسته بود با گذرنامه هایشان به سرتا سر جهان سفر کنند و این کاریکاتوریست را به سزای اعمالش برسانند.

وکیل این خانم هم درباره اتهامات نسبت داده شده به موکلش گفت: «لاروز اکنون به طبیعت مسالمت آمیز دین اسلام پی برده و به همین دلیل تصمیم گرفته دیگر به دنبال انتقام گیری نباشد.»

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: از این پس موکلم برای کسی خطرناك نیست از این رو حتی انتظار می رود به زودی آزاد شود، اما قضات می گویند برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتي تصميم دارند او تا پایان دوران محکومیتش را در زندان سپری کند.

لاروز تاکنون 4 سال از محکومیت خود را در زندان سپری کرده و تنها 6 سال از محکومیت اين زن باقی مانده است. 

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عليرضا
۲۰:۲۷ ۱۷ دی ۱۳۹۲
اللهم صل علي محمد وآل محمد پيامبر ص عشق تمام مسلمين است
Iran (Islamic Republic of)
اعظم
۲۰:۲۷ ۱۷ دی ۱۳۹۲
درود بر این بانو و مرگ بر دشمنان اسلام
آخرین اخبار