طرح جامع زعفران برای ارتقاع کیفیت زعفران ایرانی و به منظور حفظ جایگاه این محصول ارزشمند در سطح دنیا اجرا می شود.

عضو اتحادیه صادرکننده زعفران در گفتگو باخبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، با اعلام این مطلب افزود: زعفران یکی از محصولات مهم صادراتی ایران می باشد و در حال حاضر 270تن زعفران در کشور تولید و پیش بینی می شود که در سال جاری این رقم به300 تن افزایش یابد که سهم خراسان رضوی از این مقدار 210تن برآورد شده است.

غلامرضا میری ضمن اعلام به وجود آمدن رقابتی شدید در بازار خارج از کشور و نیازمند بودن زعفران ایران به بروز رسانی و کیفیت بخشی گسترده اعلام کرد:طرح جامع زعفران یک طرح پنج ساله است که اجرایی شدن این طرح 90درصد مشکلات زعفران را برطرف خواهد کرد.

میری خاطرنشان کرد: طرح جامع زعفران مورد تصویب دولت قرار گرفته اما به منظور تخصیص ردیف بودجه، منتظر تصویب در صحن علنی مجلس است که اجرایی شدن این طرح جامع زعفران مستلزم بودجه حدودا 300میلیارد تومانی درسال 90بوده است و اهمیت این طرح، ارتقای کیفیت زعفران ایرانی برای حفظ جایگاه این محصول ارزشمند در سطح دنیا و اولین بودن محصول است.

میری عضو شورای ملی زعفران و مجری طرح ارتقای کیفیت زعفران گفت: این طرح به صورت آزمایشی از سال 90در سه روستا انجام شده که از سال 91در سطح وسیعی از روستاهای خراسان رضوی اجرا شود.

وی افزود: این طرح موجب ارتقای کمی و کیفی زعفران و همچنین رشد ارزش افزوده این محصول تا سقف 30در صد شد.

میری گفت: احداث ایستگاه های دائمی در قطب های مهم زعفران استان باعث کم شدن واسطه ها از بازار زعفران،می شود./س

برچسب ها: توسعه ، طلا ، سرخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.