اعضای شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به ارائه گزارش وزیر نیرو در صحن شورا مباحثی از جمله بروز ناامنی به دلیل نبود روشنایی در معابر پایتخت و همچنین گران تمام شدن هزینه آب مصرفی مردم را مطرح کردند .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در سی و سومین جلسه علنی خود که با حضور وزیر نیرو برگزار شد پس از شنیدن گزارش وی در خصوص منابع آب و برق تهران موافقت و مخالفت و همچنین انتقادات و پیشنهاداتی را مطرح کردند.

بر اساس این گزارش دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران خطاب به وزیر نیرو اظهار داشت: بودجه یک میلیاردی شما در شورای شهر شصت میلیارد شد اما نباید این گونه باشد که تنها زمانی که پول می‌خواهید و زمان تقسیم بودجه است به شورا بیایید.

وی ادامه داد: در حال حاضر که زمان مشخص شدن بودجه‌ها است و ما نیز در حال تهیه برنامه پنج ساله دوم شهرداری هستیم همه شرکتها برنامه پنج ساله خود را ارائه دادند و از شما نیز درخواست می‌‌کنیم که برنامه خود را به شورا ارائه دهید.

وی در ادامه با اشاره به برق معابر بیان داشت: در خصوص روشنایی معابر وزارت نیرو توپ را در زمین شهرداری می‌اندازد در حالی که این مسئولیت بر عهده وزارت نیرو است و باید برطرف شود.

دبیر در ادامه با اشاره به عقب نشینی دکل‌های برق خاطر نشان کرد: عقب نشینی دکلهای برق محلات مشکل ساز شده است و باید زودتر برای رفع آن راه حلی اندیشیده شود و دریاچه چیتگر نمونه خوبی از همکاری شهرداری و وزارت نیرو بود که باید بیشتر تکرار شود.

معصومه آباد عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جریان بررسی این گزارش تصریح کرد: بخشی از خانه‌های مردم به شکل قانونی و یا غیر قانونی در کنار دکلهای فشار قوی برق که ناایمن است و برای سلامت مردم خطر ساز است.

وی ادامه داد: در مورد انتقال خطوط برق فشار قوی به زیر زمین باید اقداماتی در دستور کار قرار گیرد.

*محله شادآباد آب شرب ندارد

دوستی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این بحث بیان داشت: هنوز محله شادآباد از داشتن آب شرب محروم است و باید پیگیری شود .

وی ادامه داد: یکی دیگر از موارد نگران کننده وجود نیترات در آب تهران است که نیاز دارد به سرعت حل شود و همچنین در خصوص حریم رودخانه‌ها و روددره‌ها معضلی وجود دارد که نه ما رعایت می‌کنیم و نه مردم و وزارت نیرو می‌تواند آن را پیگیری کند و اجازه ساخت و ساز و ساخت پل در کنار آن را ندهد.

پیرهادی عضو کمیسیون نظارت حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به شرکتهای حفاری اذعان داشت:‌  بر شرکتهای حفاری نظارت کم است و در حالی که برای آنان زمان بندی مشخص در نظر گرفته شده اما متاسفانه رعایت نمی کنند که باعث می شود کار طولانی شود و پس از حفاری نیز مرمت به درستی انجام نمی شود تا زمانی که شهرداری آن را درست کند.

*آب را بسته بندی به مردم بدهید ارزانتر تمام می شود

سلطانی فر عضو دیگر شورای شهر تهران در ادامه جریان بررسی این گزارش بیان داشت: این گونه که شما در مورد هزینه‌ها و درآمد‌ها حساسیت دارید و عنوان می‌کنید که بودجه نداریم اگر همین اعتبارات سنگینی که ما صرف آبهای شرب می کنیم و از آن تنها 5% استفاده می کنیم و 95% پرت می‌شود را به کارخانجات آب معدنی بدهیم و آنها آب آشامیدنی مردم را بسته بندی به مردم بدهند حداقل یک پنجم قیمتی است که شما آب را به مردم می فروشید.

وی ادامه داد: انجام این کار می‌تواند هم برای شما و هم برای مردم مفید‌تر باشد.

*قراردادهای شرکت فاضلاب با مردم طولانی شده

حقانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تشریح کرد: شما که درباره افزایش مشترکان آب و برق صحبت می کنید و از این بابت گلایه می کنید نماینده شما در کمیسیون ماده پنج است و از وی بخواهید تراکم‌های اضافه بر طرح جامع تفضیلی را امضا نکند.
وی ادامه داد: در قراردادهایی که شرکتهای شما برای اجرای فاضلاب شهری با مردم دارند پول را کامل می‌گیرند اما عنوان می‌کنند تا زمانی که قسط آخر آن را نیز پرداخت نکنند عملیات را شروع نمی‌کنند و این نوع برخورد با مردم صحیح نیست.
اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تاکید کرد: به جای توسعه سرمایه گذاری باید پرت شبکه آب را کم کرد چرا که اگر این میزان هدررفت را جلوگیری کنیم جای دهها سرمایه گذاری را می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین باید روی تفکیک آب مصرفی شرب و غیر شرب شهرکهای جدید و بلند مرتبه سازیها نظارت بیشتری شود چرا که به درستی رعایت نمیشود.

* بروز ناامنی به دلیل نبود روشنایی زیبنده پایتخت نیست

طلای نایب رئیس شهر تهران در ادامه اظهار داشت: باید با شورایارهای همکاری بیشتری شود و همچنین یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد مشکل روشنایی معابر است که متاسفانه نگران کننده شده است.

طلایی خاطر نشان کرد: زیبنده پایتخت ایران نیست که به خاطر نبود برق و روشنایی دچار مشکلات ناامنی و آسیبهای اجتماعی شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر ، شرکتها ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.