پخش مجموعه تلویزیونی "از سرزمین شمالی" محصول 1981 ژاپن از شبکه تماشا آغاز می‌شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه تماشا، "از سرزمین شمالی" نام مجموعه تلویزیونی محصول ژاپن است که از شنبه 21 دی ساعت 20 روی آنتن شبکه تماشا می‌رود.
 
حمید سرافرازی مدیر تامین برنامه شبکه تماشا گفت: سریال داستان مردی به نام گرو است که پس از جدایی از همسرش همراه با دختر و پسرش از توکیو به زادگاه مرد در جزیره شمالی ژاپن، هوکایدو برگشته زندگی جدیدی را شروع می‌کنند. سریال با نامه‌هایی که پسر به مادرش می‌نویسد و در خود سریال پسر با لکنت زبان آنها را می‌خواند دنبال می‌شودآهنگ معروف این سریال ساخته ماساشی سادا  آهنگساز خواننده و شاعر ژاپنی است.
 
 استقبال از پخش سري اول اين مجموعه سبب شد،‌ شبكه تلويزيوني فوجي، در ادامه داستان زندگي جان و هوتارو را در سال‌هاي تحصيل، دوران جواني، ازدواج و در جريان مواجه شدن با موانع و نااميدي‌هاي زندگي در دوران بزرگسالي همچنان كه از حمايت‌هاي معنوي پدري سختكوش برخوردارند، در 6 فصل ديگر از اين مجموعه تلويزيوني به تصوير كشيده و مخاطبان را تا 18 سال با خود همراه سازد.
 
جالب است بدانيد كه از سرزمين شمالي در ميان ژاپني‌ها به چنان محبوبيتي دست يافت كه متن فصل هفتم اين مجموعه تلويزيوني كه توسط سوكوراموتو نوشته شده است تنها يك ماه پس از چاپ و انتشار توانست در فهرست 10 كتاب پرفروش كشور ژاپن قرار گيرد.
 
شايد بتوان يكي از عوامل موفقيت از سرزمين شمالي بي‌نظير بودن يك مجموعه تلويزيوني در به تصوير كشيدن يك دوره زماني 18 ساله از يك زندگي خانوادگي باشد.
 
در هفتم سپتامبر سال ۲۰۰۲ آخرین قسمت از سریال (از سرزمین‌های شمالی) از تلویزیون ژاپن پخش و تاریخ ۲۰ ساله پخش تلویزیونی این سریال که از سال ۸۱ میلادی آغاز شده بود برای همیشه به پایان رسید. امروزه دهکده‌ای که این سریال در آن ساخته شده‌است تبدیل به نمایشگاهی برای بازدید عموم شده‌است.

انتهای پیام /اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۲:۳۶ ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه کوچ
۱۲:۲۸ ۱۴ تير ۱۳۹۶
سلااااام اهنگش فوق العاده بود مال دوران کودکیم میبینم اشک میریزم یاد ایامی بخیر ک خاطره شده
امیدوارم 6 فصل بعدی رو هم صدا و سیمای خودمون پخش کنه
چراااااااا؟ تا بحال پخش نکردن
Iran (Islamic Republic of)
ali 747
۲۳:۳۸ ۱۱ فروردين ۱۳۹۳
فوق العادست ! حتی اگر قدیمی باشه !! سری های بعدیش پخش میشه ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
الهام از محموداباد مازندران
۲۲:۳۷ ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
من و برادرم دقیقا همسن جو و هوتارو بودیم وقتی این سریال پخش میشد.وقتی این سریالو الان می بینم فقط اشک میریزم.یاد دوران بچگیم می افتم.یاد بخار ی نفتی که همه دورش می نشستیم و به. تلویزیون سیاه و سفید خیره میشدیم.یاد اون روباهی که تو سریال دوست هوتارو بود و من و داداشم ارزو داشتیم که کاش ما هم یه روباه داشتیم یادش بخیر
Iran (Islamic Republic of)
امير عباس
۲۲:۱۵ ۲۳ اسفند ۱۳۹۲
با اينكه اينقدر طرفدار داره نميدونم چرا فصل ها ي ديگه شو صدا و سيما نذاشت اگه قابل پخش در صدا و سيماي ايران هست
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ALI
۰۱:۵۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
خاله یو کی کو رو خیلی دوس داشتم من
Iran (Islamic Republic of)
ناهيد
۲۱:۰۴ ۰۳ بهمن ۱۳۹۲
سريال ازسرزمين شمالي بهتر ين سريالي است كه در عمرم ديدم سالهاست كه آر زوي تكرارش را داشتم خيلي خوشحالم كه دوباره نمايش داده ميشود باهر لحظه اش اشك ميريزم ممنون إز شبكه تماشا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۱۸ دی ۱۳۹۲
اين سريال زيادي پخش شده ديگه اون بچه ها بزرگ شدن حداقل فصل بعديش را مي گذاشتند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۵۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۲
همش یک بار پخش شد. انقدر لطیف و آرامش بخشه که باز هم با علاقه می بینیم. موضوع طبلق و تلخی های آن است ولی بیننده را مکدر و ملول نمی کند. ای کاش این آرامش در بازی و کارگردانی، آموزندگی دیالوگ ها - رفتار متعادل پدر - و ... درسی شود برای کارگدانها و فیلمنامه نویس های ایرانی که اینقدر سریال های اعصاب خوردکن نسازند.
آخرین اخبار