مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی در زمینه واردات کالا در رتبه نخست کشور قرار دارد.

مجتبی رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: آذربایجان غربی در طول سال‌های گذشته همواره در رتبه‌های اول و دوم واردات کالا و تردد ناوگان مسافری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در هشت ماه گذشته امسال نزدیک به یک هزار و 400 دستگاه کامیون حامل کالا در مرزهای آذربایجان غربی تردد کرده‌اند.

رحمانی تصریح کرد: امسال 41 هزار دستگاه کامیون حامل کالای ترانزیتی از طریق مرزهای سرو، بازرگان و تمرچین به آذربایجان غربی وارد شده است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی ادامه داد: 21 هزار دستگاه کامیون حامل کالای ترانزیتی از طریق آذربایجان غربی از کشور خارج شده‌اند.

وی افزود: نزدیک به 31 هزار و 315 دستگاه انواع وسیله نقلیه مسافری از طریق مرزهای سرو، بازرگان و تمرچین در آذربایجان غربی تردد کرده‌اند.

رحمانی ادامه داد: آذربایجان غربی با داشتن پنج پایانه‌های مرزی بازرگان، پلدشت، رازی، سرو و تمرچین در مرز مشترک با ترکیه ، جمهور خود مختار نخجوان و عراق یکی از مهمترین استان‌های کشور در بخش حمل و نقل بین‌المللی و ظرفیت بزرگ ترانزیتی غرب کشور محسوب شده است.

وی افزود: مهم‌ترین مرز زمینی کشور برای ارتباط با ترکیه و ورود به بازار‌های اروپایی در شمالی‌ترین نقطه آذربایجان غربی قرار گرفته است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.