شهرکرد/

رویکرد قاچاقچیان به سمت مواد مخدر صنعتی است

جانشین فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به کنترل ورود مواد مخدر سنتی به کشور از مرزها، از رویکرد قاچاقچیان را به سمت مواد مخدر صنعتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

سردار سرتیپ پاسدار احمدرضا رادان، در سفر به شهرکرد، در خصوص اقدامات نیروی انتظامی برای کنترل مرزها برای کاهش ورود مواد مخدر، گفت: ورود مواد مخدر سنتی به کشور از مرزها کنترل شده و این موضوع، رویکرد قاچاقچیان را به سمت مواد مخدر صنعتی سوق داده است.

وی نبود قانون جامع برای مقابله با مواد مخدر صنعتی را یکی از مشکلات منجر به افزایش نگرانی در خصوص ورود یا تولید مواد مخدر صنعتی به کشور دانست و افزود: بنابراین قضات نیز نمی توانستند برای صدور حکم به قانون، استناد کنند ولی با تصویب و ابلاغ قانون جدید، این خلاء قانونی نیز از بین رفت.

جانشین فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین از برگزاری نشست های مشترک این نیرو با مسئولان قوه قضائیه خبر داد و گفت: با نظارت و اقتدار پلیس و برخوردهای انتظامی و قضایی، میزان کشف مواد مخدر صنعتی از آشپزخانه های تولیدی این مواد به طور چشمگیری کاهش یافته است.

سردار رادان در ادامه در خصوص میزان کشف مشروبات الکلی در کشور، گفت:میزان کشف مشروبات الکلی با نظارت قوی تر سبزپوشان نیروی انتظامی در مقایسه با گذشته کاهش چشمگیری داشته است.
وی هزینه در مرزها را سرمایه گذاری در تامین امنیت پایدار بیان کرد و افزود: با استقرار فرماندهی مرزبانی در مرزهای شمالغرب کشور، این میزان کاهش یافته است و امید است با گسترش کنترل مرزها و سایر بخش های مرزی، این میزان افزایش یابد.
جانشین فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران در خصوص دیدگاه ناجا در خصوص تشکیل پلیس قضایی هم گفت: در این خصوص، تابع قانون هستیم و هرچه قانون تصویب کند به آن تمکین می کنیم.
سردار رادان افزود: نیروی انتظامی نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص لایحه تشکیل پلیس قضایی به مسئولان مربوط بیان و ارسال کرده است.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی همچنین در نشست های مشترک با مسئولان قوه قضائیه، سطوح تشکیل این پلیس را بررسی کرده است.
جانشین فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران بمنظور شرکت در آیین تودیع و معارفه فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری، به شهرکرد سفر کرد.

در این آیین، سرهنگ نورعلی یاری به عنوان فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری معرفی، و از خدمات سردار اسرافیل جعفری؛ فرمانده سابق انتظامی این استان تجلیل شد. /س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.