معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: تبعیت نکردن از قانون و نداشتن مجوز علت اصلی حادثه انفجار مین و کشته شدن یک نفر کویرنورد بیرجندی بوده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، محمد‌رضا سرمد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برابر اعلام عوامل انتظامی در ساعت 18:50 روز 11 دی‌ماه جاری یک نفر کویرنورد در دهانه رتیل منطقه شمال شهداد انتهای خشکه‌رود حوزه استحفاظی پاسگاه امیرآباد راور کرمان بر اثر انفجار مین کشته شد.

وی با بیان این‌که در بررسی‌ها مشخص شد که دو دستگاه خودرو با هشت نفر سرنشین بدون هماهنگی با مبادی ذیربط و بدون کسب مجوز اقدام به کویرنوردی در منطقه کویر لوت و حومه کردند، افزود: یکی از خودروها روی مین رفته و دچار انفجار شده که بر اثر آن یک نفر به نام امیر طالبی‌گل به سبب شدت جراحات فوت کرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی تصریح کرد: عوامل انتظامی خراسان جنوبی به سبب همکاری در محل حادثه حاضر شده به طوری که محل حادثه در حوزه استحفاظی پاسگاه امیرآباد راور کرمان بوده است.

سرمد ادامه داد: تعامل صورت گرفته در راستای تسریع در حمل جسد که یکی از شهروندان خراسان جنوبی بوده صورت گرفته است.

وی یادآور شد: اگر متوفی و همراهان وی نسبت به دریافت مجوزهای لازم از مبادی ذیربط اقدام می‌کردند به هیچ عنوان مجوز تردد به مناطق آلوده برای این افراد صادر نمی‌شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی به استناد نامه 7933/2/35 مورخه 13 اردیبهشت‌ماه سال گذشته صادره از معاونت سیاسی امنیتی استانداری خراسان جنوبی اشاره کرد و اذعان داشت: برابر ماده چهار این نامه ورود به کویر مستلزم طی کردن مراحلی بوده که باید موضوع تردد و ورود به کویر در کمیته‌ای که در محل فرمانداری برای این موضوع تشکیل شده مطرح شده و پس از بررسی و تایید محتوای موضوع توسط این کمیته ورود به انجام شود.

وی در مورد اظهارات مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی مبنی بر جلوگیری از تردد نیروهای امداد گفت: با توجه به آلوده بودن محل و امکان بروز حادثه برای عوامل اورژانس و هلال احمر و کمک‌رسانی به مصدومان احتمالی از ورود خودرو امدادی به محدوده مورد نظر ممانعت به عمل آمده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه برابر قانون تخلف تیم محرز است، خاطرنشان کرد: با توجه به اشراف کارکنان نیروی انتظامی کرمان به منطقه و حادثه ایجاد شده، در راستای کنترل حوادث احتمالی و مدیریت صحنه که از وظایف ذاتی نیروی انتظامی محل بوده اقدامات فوق‌الذکر انجام شده است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: خراسان ، قانون ، انفجار ، مین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.