معاون فرهنگی و ارتباطات موسسه دارالحدیث از اعلام فراخوان مقاله دومین همایش حدیث رضوی با موضوع نقش زمان در صدور روایات رضوی(ع) خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام تقی سبحانی نیا اظهار داشت: فراخوان مقاله دومین همایش حدیث رضوی با موضوع نقش زمان در صدور روایات رضوی(ع) اعلام شد و این همایش همزمان با دهه کرامت برگزار می‌شود.


وی با اشاره به سرفصل موضوع‌های این فراخوان عنوان کرد: بازشناسی تاثیر جریان‌های فکری، سیاسی و اخلاقی در تراث امام رضا(ع)، حضور امام رضا(ع) در مرو و تاثیر آن در احادیث روات خراسان، نقش روات عصر امام رضا(ع) در انتقال تراث حدیث رضوی از جمله موضوع‌های این فراخوان مقاله می‌باشد.

معاون فرهنگی و ارتباطات موسسه دارالحدیث اضافه کرد: چگونگی ارتباط با یارانش در کوفه، بغداد، خراسان و قم، ویژگی اختصاصی امام رضا(ع) در نقل روایت، وجوه تمایز آموزه‌های حدیث رضوی در مدینه و مرو و به طور کلی تراث حدیثی امام رضا(ع) موضوع‌های فراخوان مقاله است.

وی ابراز کرد: هدف اصلی ما در دومین دوره برگزاری این همایش تراث حدیثی امام رضا(ع) و تاثیر زمان و مکانی در احادیث امام رضا(ع) است.

حجت الاسلام سبحانی یادآور شد: رویکرد این همایش نسبت به دوره اول تخصصی تر است و جنبه عمومی ندارد و برآورد می‌شود نسبت به قبل تعداد شرکت کنندگان کمتر باشد.

وی تصریح کرد: مراکز تخصصی و دانشگاهیان و متخصصان عرصه حدیث، رجال، علوم حدیث و تاریخ ائمه می‌توانند در موضوع‌های بیان شده مقاله خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

وی افزود: این جشنواره در دهه کرامت سال آینده برگزار می‌شود و فرصت ارسال مقاله تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

گفتنی است اولین دوره همایش حدیث رضوی دهه کرامت سال جاری در استان قم برگزار شد./س


برچسب ها: قم ، فراخوان ، مقاله ، حدیث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.