نماینده مردم اراک در مجلس گفت : امروز هزینه‌های بالای درمان خون مردم را در شیشه کرده است، در حالی که عدالت حکم می‌کند، همه مردم از همه امکانات تأمین اجتماعی برخوردار باشند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز (چهارشنبه، 18 دی) مجلس خطاب به قوه قضائیه اظهار داشت: اگر احکام زندانیان فتنه که اقدام به آشوب و تخریب اموال مردم و بیت‌المال کردند و 8 ماه آتش فتنه را در کشور شعله‌ور کردند و امنیت مالی و جانی مردم را به خطر انداختند، سختگیرانه بود، برخی‌ها امروز به خود اجازه نمی‌دادند که این احکام را غیرمنصفانه نام‌گذاری کنند. در این راستا برای هیچ کس ارتباط خارجی  عوامل فتنه و نقش جاسوسی غرب در فتنه 88 پوشیده نیست.

وی افزود: در این روزها شاهد ورود آثاری در جامعه هستیم که سبب تعجب همگان شده است، سؤال این است که آیا نظارت و ممیزی ارشاد به صورت کامل برداشته شده است که اینگونه برخی از ناشران برای گذر از هنجارها و ارزش‌های جامعه خیز برداشته‌‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: آنها که در کتاب‌های خود به دنبال جامعه پوپولیسم هستند بدانند که پیوند میان روحانیت با مردم از زمان مشروطه تاکنون محقق بوده، چه اصراری بر این موضوع دارند و به دنبال چه هستند که میان روحانیت با توده مردم فاصله می‌اندازند.

آصفری اظهار داشت: وزارت ارشاد اسلامی باید مواظب باشد تا عناصر فتنه‌گر که در 9 دی از نیروهای انقلاب ضربه خورده‌اند، امروز عناصر وارد عرصه فرهنگی شده‌اند و آرایش سیاسی و فرهنگی گرفته‌اند.

نماینده مردم اراک با اشاره به لایحه بودجه کشور گفت: از دولت اعتدال و تدبیر توقع بود در ارائه لایحه بودجه اعتدال را رعایت می‌کرد، چه تفاوتی بین برخی از استان‌های کشور که در دولت و بعضی از کمیسیون‌ها لابی ندارند، با استان‌هایی که این موقعیت را ندارند، است، آیا این با اعتدال جور در می‌آید که در استانی که منابع درآمد آن از مالیات برای کشور در رتبه‌های اول است، اما برای تخصیص بودجه در ردیف آخر قرار گیرد.

آصفری افزود: مگر قرار نبود محوریت در اولویت برای تخصیص بودجه باشد، آیا اینگونه می‌توان توازن در شهرها و روستاهای کشور ایجاد کرد، آیا قرار نبود پروژه‌های نیمه کاره با پیشرفت بالا در اولویت تخصیص بودجه باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: جایگاه اقتصاد مقاومتی در بودجه 93 کجاست، نگاه به تحریم‌ها در بودجه 93 چرا لحاظ نشده است، برخی از آقایان در مصاحبه‌ها گلایه‌مند از سؤال نمایندگان از وزرا هستند، نماینده مجلس وکیل‌الدوله نیست، بلکه وکیل‌المله‌ است، قرار نیست چشممان را ببندیم و به کم کاری برخی از آقایان بی‌توجه باشیم.

وی ادامه داد: برخی از وزرا و دولتمردان به دغدغه‌های مردم توجه نمی‌کنند، مردم سؤال می‌کنند چرا جلوی گرانفروشی گرفته نمی‌شود، چرا بانک‌ها سود هنگفتی را برای تسهیلات از مردم می‌گیرند، چرا با وجود تأکید دولت و مجلس برای ازدواج، جوانان باید برای وام ازدواج بیش از 6 ماه در نوبت باشند.

آصفری تصریح کرد: چرا باید یک وزیر بیاید و گلایه کند که چرا قیمت خودرو پایین می‌آید و یا آن وزیر و رئیس گلایه‌مند از پایین آمدن نرخ ارز باشد، اگر نماینده مجلس از این ابراز خود برای سؤال از وزیر استفاده نکند، پس دغدغه‌های مردم را چه کسی باید پیگیری کند،  بهتر است که رئیس‌جمهور برای موضوع گرانی و بیکاری جوانان تصمیم جدی و پیگیری جدی داشته باشد.

نماینده مردم اراک افزود: آقایان به جای جوسازی به وظیفه خود به درستی عمل کنند تا کسی به آنها تذکر ندهند، سؤال هم نکنند و استیضاح هم نشوند.

وی ادامه داد: امروز هزینه‌های بالای درمان خون مردم را در شیشه کرده است، عدالت حکم می‌کند از همه امکانات تأمین اجتماعی همه مردم برخوردار باشند، خانواده‌ای که با داشتن بیماران خاص، برای یک آمپول  500 تومانی باید بیشتر هزینه کند، آن هم نه در یک نوبت، بلکه در چندین مرحله و با دریافت حقوق 500 هزار تومان، این معادله را چه کسی می‌تواند حل کند.

آصفری اضافه کرد: چرا قانون استخدام در کشور عملیاتی نمی‌شود، اگر دولت می‌خواهد اشتغال بخشی از جامعه را حل کند، فقط به ماده 10 نوسازی صنایع که در قانون توسعه مصوب شده است، توجه و عمل کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: امروز فضای سایبری و مجازی ماهواره و فیس بوک، وی‌‌چت و وایبر و غیره 70 درصد وقت جوانان و نوجوانان را گرفته است، دولت باید برای آن تدبیری بیاندیشد تا این امکانات در جهت درست برای جوانان استفاده شود، این مسائل آینده خطرناکی را برای آنها رقم می‌زند.

نماینده مردم اراک خطاب به رئیس‌ جمهور گفت: جناب آقای دکتر روحانی موضوع آلایندگی هوای اراک 1.5 سال است که از این تریبون توسط اینجانب مطرح می‌شود، اما هنوز هیچ اقدامی برای رفع آن صورت نگرفته است.
 
وی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود خواستار رسیدگی به آنها توسط مسئولان مربوطه شد.
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار