مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: با پایان مراحل ساخت و ساز، ساختمان ضلع شمالی و شرقی مجموعه دو کمال تبریز به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدی در آیین افتتاح این ساختمان افزود: اقدامات بازسازی و احداث ساختمان های جدید این مجموعه با توجه به تملک خانه های اطراف آن هر چه سریعتر آغاز می شود.

وی گفت: با تکمیل ساختمان های ضلع غربی، امروز بخش عمده ای از ساختمان های ضلع شمالی و شرقی نیز به پایان رسیده و آماده بهره برداری است.

محمدی اجرای فونداسیون پی، اجرای شناژهای قایم و افقی، اجرای دیواره ها با قاب بندی آجری، اجرای طاق و تویزه و گنبد سالن نمایشگاهی، اجرای طاق دزدهای پشت بام، شیب بندی و عایق کاری پشت بام و اجرای بندکشی آجرها را از جمله اقدامات انجام شده در ضلع شمالی و شرقی این ساختمان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه ساخت رواق های مجموعه و کلاس های مدرسه نگارگری نیز در دست اجراست، از راه اندازی موزه و مدرسه نگارگری مجموعه دو کمال در آینده ای نزدیک خبر داد.

محمدی اظهار امیدواری کرد: راه اندازی موزه نگارگری این مجموعه بتواند بیش از پیش به محلی برای بازدید علاقمندان و هنردوستان تبدیل شود.

وی اظهار کرد: کمال الدین مسعود خجندی عارف و شاعر نامدار قرن هشتم و کمال الدین بهزاد نقاش چیره دست و معروف ترین مینیاتوریست قرن دهم هجری نمونه های خوبی برای معرفی هنر و عرفان این سرزمین هستند./س

برچسب ها: ساختمان ، مجموعه ، دوکمال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.