موج سرما و يخبندان كه شرق آمريكا را در برگرفته منجر به كشته شدن 9 تن شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازسايت خبري "الملحق" ، موج سرما و يخبندان كه دراثر طوفان هاي كشنده بادهاي قطبي است و شرق ايالات متحده را درنورديده است ، منجر به لغو هزاران پرواز هوايي و راهبندان و بسته شدن مدارس و شركت‌ها و بالا رفتن قيمت انرژي شده است.

در طي همين سرما و يخبندان ، حداقل 9 تن در نواحي مختلف كشور در حوادث مرتبط با اين سرما و يخبندان كه آمريكاي شمالي را فراگرفته كشته شدند.

اداره هواشناسي آمريكا اعلام كرده است كه انتظار مي‌رود دماي هوا از ميانگين طبيعي خود از غرب ميانه تا جنوب شرقي اين كشور پايين تر بيايد.

شركت "پي جي ام اينتركانكشن" كه بر امدادات برق‌رساني در منطقه ساحلي اقيانوس اطلس و غرب ميانه نظارت مي‌كند مي گويد : شركت هاي برق ، پس از اينكه سرما ايستگاههاي برق رساني را دچار بسته شدن كرده ، در حال تلاش براي پاسخ به درخواست هاي برق هستند.

"مايكل كورموس" معاون رئيس اجرايي اين سازمان مي‌گويد: اين سرما مدتي طولاني طول خواهد كشيد و بسياري از اين شرايط رنج خواهند برد.

همچنين بسياري از پالايشگاه‌هاي نفت در اثر اين موج سرما دچار ضرر شده‌اند .

شركت هاي "ماراثون پتروليوم" و "اكسون موبيل" در اثر سرما ناچار شدند خدمات خود را قطع كنند.

شهرهاي اصلي ايالات متحده شاهد كاهش شديد دماي هوا به زير صفر بوده‌اند .

دماي شيكاگو به 17درجه زير صفر رسيده و شهر ديترويت به 18 درجه زير صفر رسيده و واشنگتن به 7 درجه و بوستون به 9 درجه زير صفر رسيده است.

مدارس در شيكاگو امروز براي روز دوم علي رغم اينكه شيكاگو قصد داشت تا مدارس را امروز بازگشايي كند، تعطيل شد.

دماي هوا در كليولند به 24 درجه زير صفر در روز دوشنبه رسيد كه سردترين دما در 130 سال اخير بوده است.








انتهاي پيام/
برچسب ها: بین المل ل ، آمریکا ، سرما ، برف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار