نقشینه گفت: به سبب سکون نسبی هوا در سطح زمین و وارونگی دما، کاهش آلاینده های جوی تا روز جمعه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از جمله تهران دور از انتظار است از اینرو تا روز شنبه آسمان اکثر کلان شهرها غبار الود پیش بینی می شود.

امین حسین نقشینه، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده گفت: امروز "چهارشنبه 18 دی ماه 92" تا فردا "پنجشنبه 19 دی ماه 92" در سواحل جنوبی دریای خزر بارش های پراکنده رخ می دهد و همچنین طی روز جمعه و شنبه بارش باران و وزش باد جنوبی نسبتا شدید روی سواحل دریای خزر سبب افزایش دما حدود 4 تا 8 درجه طی این دو روز در استان های گلستان، مازندران، گیلان و بویژه اردبیل خواهد شد.

 وی افزود: از بعدازظهر روز جمعه سامانه بارشی از جنوب غرب و جنوب کشور وارد می شود که ابتدا در غرب و جنوب غرب و شنبه با حرکت شرق سوی خود به مناطق جنوب و مرکزی و یکشنبه جنوب، جنوب شرق و شرق را تحت تاثیر قرار می دهد و سبب بارش باران و برف و در خلیج فارس و دریای عمان سبب رگبار و رعد و برق خواهد شد.
 


نقشینه اظهار داشت: به سبب سکون نسبی هوا در سطح زمین و وارونگی دما، کاهش آلاینده های جوی تا روز جمعه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از جمله تهران دور از انتظار است از اینرو تا روز شنبه آسمان اکثر کلان شهرها غبار الود پیش بینی می شود.

وی در خصوص وضعیت آب و هوای تهران طی روزهای آینده افزود: آسمان تهران امروز کمي ابري در پاره ای نقاط غبار آلود، اوایل شب افزایش ابر و فردا و روز جمعه، کمي ابري در پاره ای نقاط غبار آلود پیش بینی می شود و همچنین بارش ها از روز شنبه در تهران آغاز می شود.

نقشینه تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته، بیشترین میزان بارش طی 24 ساعت گذشته در چابهار به میزان 27 میلیمتر و جاسک به میزان 22 میلیمتر و میرجاوه به میزان 17 میلیمتر گزارش شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار