دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: ما انتظار داریم دستگاه رادیو‌تراپی خریداری شده برای استان در مراکز دولتی مورد استفاده قرار گیرد.

جلیل جعفری بنه خلخال در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: با توجه به شیوع بالای برخی بیماری‌ها در استان اردبیل لزوم تجهیز مراکز درمانی به تجهیزات تخصصی مورد نیاز بیش از پیش احساس می‌شود.

وی گفت: در همین راستا و با توجه به اینکه تنها دستگاه رادیوتراپی موجود در استان قدیمی بوده و تقریباً کارایی لازم را نداشت یک دستگاه به روز و پیشرفته و با ارز دولتی خریداری شده تا مردم استان که به لحاظ مالی و اقتصادی نیز از اقشار آسیب‌پذیر هستند حداقل برخی از امورات درمانی خود را در استان و مراکز درمانی دولتی که تعرفه ارزان‌تری نسبت به مراکز خصوصی دارند انجام دهند.

رئیس فراکسیون سرمایه‌گذاری مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از همین طریق اعلام می‌شود دستگاه خریداری شده با اعتبار دولتی باید در مراکز درمانی دولتی استقرار یابد و نباید دست‌هایی درصدد سوق دادن این دستگاه پیشرفته که مورد نیاز مردم و مراکز بیمارستانی دولتی است به مراکز خصوصی باشد.

جعفری بنه خلخال گفت: حمایت از بخش خصوصی و همچنین مراکز درمانی خصوصی نیز باید مدنظر باشد ولی نمی‌شود دستگاهی که با ارز دولتی و برای بیمارستان‌های دولتی خریداری شده در اختیار چنین مراکزی قرار گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: وظیفه ما و مسئولان در وهله اول حمایت از اقشار کم درآمد استان است و در ارتباط با مراکز درمانی نیز باید اولویت اول تجهیز مراکز درمانی و بیمارستانی دولتی باشد و سپس مراکز درمانی خصوصی/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، تجهیز ، مراکز ، درمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.