مدیرکل ساخت و توسعه راه آهن منطقه 2 شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: عملیات ساخت پروژه 164 کیلومتری راه آهن قزوین - رشت با 83 درصد پیشرفت فیزیکی همراه است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

 در بخش احداث تونل،پل و عملیات خاکی این پروژه نیز بین 75 تا 85درصد پیشرفت فیزیکی داشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه در قالب دو طرح تعریف شده که طرح نخست شامل احداث خط آهن قزوین- رشت و انزلی به طول 205 کیلومتر و طرح دوم شامل خط آهن انزلی به آستارا است.

پردل نژاد با اشاره به وجود 53 رشته تونل به طول 22 کیلومتر، 62 دستگاه پل خاص به طول 9 کیلومتر و 632 آبرو به طول دو هزار و 150 متر در پروژه احداثی راه آهن قزوین به رشت، تاکید کرد: این پروژه تاکنون در بخش احداث تونل ها 89 درصد، پل های خاص 80 درصد و آبروها نیز 83 درصد با پیشرفت فیزیکی همراه بوده است.

پردل نژاد اضافه کرد: سطح عملیات خاکبرداری تاکنون در این پروژه 21 میلیون متر مکعب بوده و در بخش بتن ریزی نیز با 75 درصد پیشرفت فیزیکی یک میلیون و 300هزار متر مکعب حجم عملیات صورت گرفته است.

این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: برای انجام پروژه خط آهن قزوین به رشت تاکنون 7 هزار میلیارد ریال از محل تامین منابع عمومی و فروش اوراق مشارکت هزینه شده که با توجه به شاخص های رشد اعلام شده، برای پایان این طرح به 10هزار و 500 میلیارد ریال دیگر نیازمندیم تا بتوانیم تا سال 95 شاهد بهره برداری آن باشیم./س

برچسب ها: راه آهن ، پیشرفت ، فیزیکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.