علی باقرزاده امروز در همایش تجلیل از آموزشیاران و سوادآموزان موفق نهضت سواد اموزی خراسان شمالی در بجنورد گفت: براساس طرح کشوری این سازمان، سال آینده یک و نیم میلیون نفر از اولیای دانش آموزان ابتدایی و متوسطه اول و دوم باسواد خواهند شد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد،  

وی گفت: در راستای تلاش برای سواد دار کردن افراد 10 تا 19 سال که عمدتا نوجوانان آموزش پذیر هستند به این افراد در ازای شرکت در کلاس های سواداموزی برابر با مزد ساعات کاری آنها در روز پول پرداخت خواهد شد.

باقرزاده افزود: سال آینده در قالب یک طرح به صورت آزمایشی 3هزار نفر از بیسوادان کشور، تبلت مجهز به سیم کارت دریافت می کنند که این سیستم هوشمند با اتصال به سیستم مرکزی، میزان پیشرفت سوادآموز را ثبت می کند.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور با اعلام افزایش 24 درصدی بودجه این سازمان در سال 93 خبر گفت:

معاون وزیر آموزش و پرورش صدور مجوز برای آموزش فرد به فرد / پرداخت هزینه سوادآموزی به خود سوادآموز یا خانواده اش که وی را باسواد کرده اند/ و همکاری مشترک با کمیته امداد/بهزیستی و سازمان زندان ها و تخصیص خط اعتباری به این سازمان ها برای باسواد کردن بیسوادان را از سازو کارهای مناسب قانون بودجه 93 برای تسریع در امر سوادآموزی برشمرد.

وی افزود: با همکاری مرکز آمار، هم اکنون سوابق تحصیلی تمام متولدان 1340 تاکنون /که دارای مدرک پایه پنجم ابتدایی هستند ثبت می شود .

وي گفت: جريان سوادآموزي جرياني مستمر و قطعي و هميشگي است و هيچ گاه از بين نخواهد رفت ضمن اينكه دولت در رفع بي سوادي عزم جدي دارد،مبارزه با بي سوادي يك سياست دراز مدت است و معضل بي سوادي يك بيماري است كه بايد جلوي پيشرفت اين بيماري گرفته شودو مبادي ورود بي سوادي بسته شود .

در این همایش برترین های نهضت سواد آموزی خراسان شمالی تجلیل شدند./س

برچسب ها: باسوادی ، سیاست ، مبارزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.