وزیر کشور در حاشیه اختتامیه اولین گردهمایی استانداران دولت تدبیر و امید گفت: در این گردهمایی مقرر شد 4 کارگروه اختیارات استانداری‌ها، کارگروه تولید، کارگروه تجهیز منابع و سرمایه و کارگروه مرز تشکیل و کار خود را آغاز کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، عبدالرضا رحمانی فضلی در جمع بندی اولین گردهمایی دو روزه استانداران دولت تدبیر و امید اظهار داشت: این جلسه جلسه بسیار مهمی بود که با حضور مهمانان گرانقدری چون رئیس‌جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون اول رئیس‌جمهور و به خصوص وزرای اقتصادی دولت و سرکار خانم ابتکار برگزار شد.  
 
وی ادامه داد: هدف ما ترسیم وضع موجود برای استانداران در شرایط و ابعاد مختلف و راهکار اساسی و کلی برای تحقق برنامه‌های دولت تدبیر و امید بود که نهایتا مقرر شد یک دبیرخانه برای این همایش تشکیل شود و ما این همایش را به صورت دوره‌ای داشته باشیم.
 
وزیر کشور تصریح کرد: هم چنین مقرر شد 4 کارگروه با عناوین کارگروه اختیارات استانداری‌ها، کارگروه تولید، کارگروه تجهیز منابع و سرمایه و کارگروه مرز تشکیل شود و این کارگروه‌ها کار خود را شروع کنند ضمن آن که به تناسب کارها و انجام وظایف کارگروه‌های جدید را تشکیل می‌دهیم.
 
رحمانی فضلی ادامه داد: مقرر شد در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های ملی استانداران ورود داشته باشند و هم نظر دهند و هم در جلسات حاضر باشند هم چنین قرار شد با سیاست‌هایی که از طرف دولت در استان‌ها طراحی می‌شود استانداران تلاش کنند با دقت و سرعت بیشتری کارها را انجام دهند.  
 
وی ادامه داد: به عنوان مثال وزیر نفت بحث مصرف گاز را مطرح کردند و به عدم تعادل بین مصرف و تولید اشاره داشتند که مردم ما باید توجه کنند در شرایط کنونی اقتصادی ما مجبور شدیم بخشی از واحدهای تولیدی را تعطیل کنیم و اگر هر کدام از افراد در منازل خود مقداری صرفه‌جویی کنند ما نیازی به تعطیلی صنایع نداریم.  
 
رحمانی‌فضلی هم چنین اظهار داشت: قرار شد استانداران در استان‌ها کارگروه‌هایی را تشکیل دهند و این مسئله را در اولویت کاری خود قرار دهند و با مردم صحبت کنند تا این امر سامان‌دهی شود.
 
وزیر کشور در پایان اظهار امیدواری کرد: این نشست‌ها بعد کاربردی آن بیشتر تقویت شود و خاطر نشان کرد جلسات بعد با دستور جلسه مشخص برگزار می‌شود و در هر جلسه‌ای امیدواریم یک موضوع را طرح و راه حل‌های آن را ارائه دهیم و نهایتا به اجرا ببریم. 

انتهای پیام/

برچسب ها: استاندار ، دولت ، تدبیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار