رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در همایش تجلیل از فعالان سواد آموزی خراسان شمالی که در بجنورد برگزار شد افزود: این اقدام در جهت تکمیل بانک اطلاعات سواد آموزی انجام می شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛  .علی باقرزاده با بیان اینکه جریان سواد آموزی مستمر قطعی و همیشگی است اظهار داشت: ایران جزء معدود کشورهایی است که روند سواد آموزی به صورت کامل پیگیری می کند.

وی با اشاره به اینکه از بازگشت افراد کم سواد به بی سوادی باید جلوگیری کنیم اظهارداشت: 57 درصد افراد زیر 50 سال قبلا یک یا دو بار در دوره های سواد آموزی بوده اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه از مشارکت نهادهایی چون کانون های فرهنگی هنری مساجد، حوزه های علمیه، نهاد کتابخانه ها در جهت ریشه کنی بی سوادی خبر داد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این همایش با اشاره به آمار بی سوادی و کم سوادی در استان گفت: شرایط ویژه استان چون پراکندگی جغرافیای، قومیتی و عدم امکانات کافی در پوشش افراد لازم تعلیم موجب شده است تا تمام این افراد تحت پوشش آموزشی قرار نگیرند.

سید محمد لنگری با اشاره به اینکه آمار بالای بی سوادی پس از گذشت 35 سال از تاسیس این نهاد خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم در مدت زمان کاملاً مشخص و کوتاه بی سوادی را در استان ریشه کن کنیم.

وی با بیان اینکه نتوانسته ایم پوشش تحصیلی کامل را فراهم کنیم بر ایجاد بستر مناسب در این زمینه تاکید کرد.

معاون سواد اموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در ادامه همایش با بیان اینکه در گروه هدف 10– 49 براساس آمار 55 هزار بی سواد در خراسان شمالی اعلام شده است اظهار داشت: تعداد واقعی کتر از این آمار است در تلاشیم تا با آموزش این گروه هدف تعداد انان را در آینده ای نزدیک کاهش دهیم.

مودی اظهار داشت: امسال 6هزار و 500 بی سواد و کم سواد جذب شده اند و تا پایان بهمن ماه نیز فرصت نام نویسی وجود دارد.

وی از شناسای 50 چهره موفق سواد آموزی در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: از این تعداد 2 نفر تحصیلات دکتری، 2 نفر فوق لیسانس و 21 نفر تحصیلات لیسانس دارند/س.

برچسب ها: سوابق ، تحصیل ، سوادآموزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.