نماینده شوراهای شهر و روستای بیله‌سوار در شورای استان گفت: نماینده مستقل در مجلس شورای اسلامی حق مسلم شهرستان مرزی بیله‌سوار است که از ظرفیت‌ها و موقعیت شاخص و ممتاز برخوردار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ فراهیم اختری دیروز در اولین جلسه مشورتی شوراهای استان در اردبیل اظهار داشت: شهرستان بیله‌سوار با جمعیت 55 هزار نفر و تعداد 307 روستا و دو بخش مرکزی و قشلاق دشت مردمانش سالانه بیش از 590 میلیارد تومان درآمد بیشتر از قبل تولیدات کشاورزی دارند و از مناطق مستعد استان در این بخش به شمار می‌روند.

وی به گردهمایی اخیر اعضای شوراهای شهر و روستای بیله‌سوار اشاره کرد و افزود: در این نشست اصلی‌ترین و حیاتی‌ترین مشکل شهرستان نبود نماینده مستقل از بیله‌سوار اعلام شد که متأسفانه نماینده مشترک پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس فرصت و زمان رسیدگی و حضور در منطقه بیله‌سوار را ندارد و این شهرستان در مظلومیت کامل به سر می‌برد.

اختری به سابقه دیرین گمرکی و تجاری این شهرستان به عنوان تنها گمرک مرزی استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: ما به هر طریق ممکن با مکاتبه، رایزنی و پیگیری سعی می‌کنیم تا برای مجلس آینده شهرستان بیله‌سوار نماینده مستقل بفرستد تا این شهرستان از جایگاه واقعی در دفاع از حق و حقوق مردم برخوردار باشد.

وی دومین خواسته مرزنشینان بیله‌سواری را استقلال شهرستان جعفرآباد با توجه به افزایش جمعیت و مرزی بودن این منطقه یادآور شد و تصریح کرد: منطقه آزاد تجاری ارس باید به گمرک بیله‌سوار متصل شود که در این زمینه امیدواریم با استقلال نمایندگی بیله‌سوار بتوانیم اقدامات جدی و اساسی را انجام دهیم.

نماینده شوراهای بیله‌سوار در شورای استان به کمبود اعتبارات در اجرای طرحهای مشارکتی، ضرورت چهار خطه شدن راه بیله‌سوار به سمت گرمی و همچنین مشکل کشاورزان و زارعان منطقه با منابع طبیعی را یادآور شد و خاطر نشان کرد: منابع طبیعی به صورت غیرقانونی برای اراضی کشاورزی مردم سند گرفته و ظلم مضاعفی را به ساکنان بیله‌سوار و مناطق عشایرنشین انجام می‌دهد به طوری که آنها با انتشار آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار که مردم منطقه دسترسی به آن ندارند، اقدام به اخذ سند غیرقانونی کرده و مردمان سختکوشی که با سه چهار هکتار زمین امرار معاش کرده و زندگی می‌گذرانند، امروز مستأصل شده‌اند.

اختری در ادامه از تدارک مقدمات استخراج نفت مغان و همچنین ضرورت تکمیل پایاب سد خداآفرین خبر داد و گفت: 80 هزار هکتار از اراضی منطقه با این طرح آبیاری شده و کشت و زرع رونق پیدا می‌کند/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیله ، سوار ، نماینده ، مستقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.