عضو مجمع فضلا و مدرسان قمی حوزه علمیه قم با بیان اینکه حرکت مردم قم سبب شد غلبه‌ای بر نظام طاغوتی و ظلم و ستم پهلوی صورت گیرد، گفت: قیام 19 دی نشان‌دهنده بصیرت مردم قم و هوشیاری آنها در شناسایی خط توطئه و نفاق بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛   حجت الاسلام محمد حسن ذاکری ؛ قیام مردم قم در 19 دی سبب شد حرکت‌ها و موج قیام به سایر شهرها سرایت کند و شور انقلاب در بین مردم دوچندان شده و زمینه‌ فتحی بزرگ فراهم شود.

وی ادامه داد: مردم قم بعدها نیز در طول انقلاب اسلامی ایران در مقاطع مختلف و حساس تاریخ نشان دادند که در میدان حاضر هستند و از روحانیت و مرجعیت و در راس آنها ولایت فقیه حمایت می‌کنند.

ذاکری با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه قم پایگاه بصیرت است یادآور شد: همراهی، تبعیت و بصیرت مردم قم مورد تایید امام راحل و مقام معظم رهبری است.

وی به جایگاه شهر قم به عنوان مرکز حوزه علمیه اشاره کرد و افزود: مردم قم مانوس با روحانیت و مرجعیت بودند و همواره انس، محبت و همراهی ویژه‌ای نسبت به روحانیت داشتند، زیرا این مردم پرورش یافته علمای اصیل و مبارزی بودند که در رأس آنها امام خمینی(ره) قرار داشت.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: مردم قم همراهی ویژه‌ای با امام خمینی(ره) داشتند و ایشان را مرجع و رهبر خود در قیام علیه رژیم ستمشاهی می‌دانستند بنابراین زمانی که مشاهده کردند رژیم این نقطه حساس را مورد حمله قرار داده، به پاخاستند.

وی با اشاره به قیام 19 دی گفت: این قیام نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بود و همراهی با امام خمینی(ره) در این قیام تبلور دارد و از آغاز نهضت امام مردم قم جزو حلقه اصلی یاران امام خمینی(ره) بودند.

ذاکری با بیان اینکه حرکت‌های مختلف مردم قم در تاریخ انقلاب ثبت است عنوان داشت: مردم قم پس از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه مبارزه با خط نفاق و جنگ تحمیلی اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.

وی یادآور شد: مردم قم در جریان مقابله با انحرافات در طول انقلاب، شناخت به موقع و حضور در صحنه جزو نخستین گروه‌های مردمی بودند و در خط مقدم مبارزه قرار داشتند/س

برچسب ها: قم ، قیام ، 19دی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.