با کاشت 780 هزار پیاز لاله در معابر و بوستان های شمال تهران ، در بهار امسال شهروندان شهر تهران شاهد بازگشایی باغ های لاله در این منطقه خواهند بود.

  به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌ رضا مددی معاون امور شهری و فضای سبز این منطقه با اعلام این خبر گفت : به همت سازمان ها پارکها و فضای سبز شهر تهران، در پاییز امسال 780 هزار پیاز لاله در گونه و رنگ های بسیار متنوع و مختلف در بوستان های این منطقه از جمله بوستان های شریعتی و ملت و بلوار میرداماد، بزرگراه چمران، مدرس، همت کاشته شده است که این پیازها در فصل بهار شکوفا شده و سطح منطقه را غرق گل می کنند.

معاون امور شهری و فضای سبز منطقه 3 در ادامه یادآور شد: در سال جاری علاوه بر گستردگی سطح تحت پوشش و تعداد پیازهای کاشته شده ، از گونه های دیررس و پیش رس استفاده شده است تا لاله ها در تمامی طول بهار و ماههای فروردین ، اردیبهشت و خرداد شکوفا باشند.

معاون شهردار منطقه 3 با اشاره به اینکه معمولا" پیاز لاله در اواسط فصل پاییز کاشته می شود و با مراقبت های لازم در فرودین ماه شروع به گل دهی می کند و تا اواخر اردیبهشت تداوم دارد افزود: در سال های گذشته این باغ ها در بوستان های شریعتی و ملت با استقبال جمع کثیری از شهروندان مواجه شد که از اقصی نقاط شهر تهران به این بوستان ها آمدند.

مددی با اشاره به اینکه پیاز گل لاله در فصل بهار می روید ولی امکان نگهداری و استفاده مجدد آن طی چند سال متوالی وجود دارد افزود: از دير باز تا کنون ايرانيان اين گل را به خاطرايراني بودن ، راست قامتي و زيبايي منحصر به فردش در فرهنگ غني خود به عنوان سمبل و نشانه پذيرفتند و در کنار سفره هفت سين عيد نوروز به عنوان تبرکي از بهار ، طراوت و نوميدي مورد استفاده قرار مي دهند .
برچسب ها: باغ ، لاله ، تهران ، کاشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار