"سیمور هرش" خبرنگار سرشناس آمریکایی فاش کرد آمریکا ، عربستان سعودی و اسرائیل از سال 2007 میلادی برای حمله به سوریه و سرنگونی نظام آن و حوادث کنونی این کشور برنامه ریزی می‌کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی سوریه، "سیمون هرش" خبرنگار سرشناس آمریکایی در گزارشی فاش کرد آمریکا و عربستان از سال 2007میلادی برای آنچه که این روزها در سوریه اتفاق می افتاد تدارک دیده بودند.

"سلافه حسن" گزارشگر شبکه سوریه در گزارشی گفت: برای همگان دست امیر نشین قطر و خاندان آل سعود در ویرانگری و تروریسم در کشورهای عربی و سوریه رو شده است.

پایگاه اینترنتی آمریکایی اینفورمیشن کلیرینگ هاوس در گزارشی که سیمور هرش آن را در سال 2007میلادی در روزنامه نیویورک نوشته است فاش کرد : آمریکا و اسرائیل و عربستان برای تقویت افراط گرایان در سوریه برای سرنگونی نظام این کشور برنامه ریزی می کردند. آمریکایی ها ، سعودی ها و اسرائیلی ها برنامه ریزی کرده بودند آنچه را که در سوریه اتفاق خواهد افتاد به شیوه فریبکارانه ای نمایش دهند و اینگونه وانمود کنند که اوضاع در سوریه « نظامی شدن خودجوش معترضانی»  است که با یک « نظامی وحشی » می جنگند. 

این گزارش افزود تنش ظاهری به وجود آمده در روابط بین آمریکا و عربستان فقط یک لاپوشانی سیاسی برای غرب بود .

این در حالی است که عربستان برای حمله خصمانه نیابتی برنامه ریزی می کرد.

تنش ظاهری در روابط بین واشنگتن و ریاض به آمریکا این قدرت را می دهد که فقط در ظاهر مخالفت کند اما آمریکا در واقع از عربستان در جنگش علیه سوریه حمایت می کند.

آنچه برای آن در سوریه طراحی شده است با حوادث لیبی همسویی دارد. این مطلب را عبد الرحمن شلقم نماینده لیبی در سازمان ملل متحد گفته بود.

شلقم گفته بود امیر نشین قطر و امیر آن می خواهند بر لیبی کنترل پیدا کنند و کمک مالی و حمایت از تروریستها نیز برای طمع ورزی هایشان و برای تشکیل « خلافت » بوده است.

برخی در تلاشند در تروریسمی که عربستان و قطر آن را رهبری می کنند تفاوت قائل شوند.

ناهض حتر نویسنده اردنی در روزنامه الاخبار نوشت همه تلاشهای غربی ها برای تفاوت قائل شدن بین گروههای تروریستی در سوریه و مقبول جلوه دادن برخی و تندرو جلوه دادن برخی دیگر فقط فریبکاری است زیرا صرف نظر از اسامی و توصیفها ، تعریف تروریسم و اهداف آن همواره در همه زمانها و مکانها یکی بوده است.

حتر نوشت : شاید تلاشها برای ارائه توصیفهای متفاوت از تروریسم یک فرصت است که هدفش تقویت قدرت آل سعود برای متحد کردن و اداره گروههای تروریستی در سوریه است.

گزارشگر شبکه سوریه گفت : عربستان و قطر که سرکرده تروریستها هستند به عوامل اجرایی نیاز دارند که حزب عدالت و توسعه ترکیه و دولت رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور نیز عامل اجرایی آنهاست و آنان به مشکلات بعدی که رخ می دهد بی اعتنا بودند.
فاتح یاشلی نویسنده ترک در روزنامه یورت نوشت : صدها دستگاه کامیون حامل سلاح به تروریستها در سوریه از ترکیه فرستاده شده است تا اوضاع را در این کشور متشنج کنند.

وی خاطر نشان کرد خبرها و اظهارات غربی ها به ویژه آمریکایی‌ها درباره حمایت دولت اردوغان از تروریستهای تکفیری و القاعده رو به افزایش است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار