مديرگروه پزشکي هسته‌اي دانشگاه علوم‌پزشکي مشهد با بيان اين که «در ايران، تنها دو مرکز درمان سرطان تيروئيد در ابعاد درمانگاه کانسر تيروئيد بيمارستان قائم(عج) و با حجم بالاي بيمار وجود دارد»، گفت: جز درمانگاه زير پوشش دانشگاه علوم‌پزشکي مشهد، بيمارستان شريعتي وابسته به دانشگاه علوم‌پزشکي تهران هم درمان‌هاي تخصصي سرطان تيروئيد را پيگيري مي‌کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد سيدرسول زکوي، رييس درمانگاه کانسر تيروئيد بيمارستان قائم(عج) درمانگاه کانسر تيروئيد بيمارستان قائم(عج) را يکي از بزرگترين درمانگاه‌هاي سرطان تيروئيد در منطقه جنوب‌غربي آسيا برشمرد و اظهار کرد: در بين کشورهاي مختلف، درمانگاهي اينچنين که تخصصي ويژه درمان سرطان تيروئيد باشد و بانک اطلاعات سرطان را بطور دقيق ثبت کند و تجهيزات و روش‌هاي درماني و تشخيصي ويژه داشته باشد عمدتا نداريم.

وي با بيان اين که «در ايران، تنها دو مرکز درمان سرطان تيروئيد با اين ابعاد وجود دارد»، گفت: درمان و پيگيري بيماران مبتلا به سرطان تيروئيد در درمانگاه کانسر تيروئيد انجام مي‌شود و درمان مربوط به بيماران مبتلا به پرکاري تيروئيد که کانديد درمان با راديواکتيو هستند، نيز در اين درمانگاه صورت مي‌گيرد.

دکتر زکوي افزود: بخش بستري اين درمانگاه بيشتر بيماران مبتلا به کانسر را پذيرش مي‌کند، اما بيماران ديگري که نياز به درمان با راديواکتيو داشته باشند مانند آنهايي که متاستازهاي استخواني منتشر دارند و يا مبتلايان به تومورهايي مانند نورو اندوکرین هستند و درمان مفاصل دردناک با راديواکتيو نيز در اين بخش انجام مي‌شود.

مديرگروه پزشکي هسته‌اي دانشگاه علوم‌پزشکي مشهد همچنين اعلام کرد که در درمانگاه کانسر تيروئيد بيش از 2هزار پرونده سرطان تيروئيد وجود دارد که در زمان‌هاي مورد نياز بستري و درمان‌‌هاي مربوطه انجام مي‌شود.

يکي از مهمترين پتانسيل‌ها براي جذب گردشگرخارجي را داريم

رييس درمانگاه کانسر تيروئيد بيمارستان قائم(عج) درباره هلث‌توريسم نيز گفت: خوشبختانه بخش پزشکي هسته‌اي، بخشي است که بيشتر اساتيد و پرسنل امکان صحبت به حداقل دو زبان مختلف را دارند و به اين ترتيب يکي از مهمترين پتانسيل‌ها را براي جذب گردشگر خارجي دارا هستيم و بطور معمول بيماراني از کشورهاي افغانستان، عراق، کويت و ... داريم./س


برچسب ها: سرطان ، تیروئید ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.