قایم مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: رسانه ها و سازمان های مردم نهاد یکی از عوامل محرکه این سازمان به شمار می روند که باید بیش از پیش در حوزه میراث فرهنگی فعال شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، حجت در آیین معارفه مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با بیان اینکه فعالیت رسانه ها و سازمان های مردم نهاد نباید فقط به بیان تخریب شدن یک بنا محدود شود، تاکید کرد: این بخش ها پشتوانه عملکرد میراث فرهنگی هستند و باید همچون دیگر کشورهای جهان وارد عرصه های عملیاتی شوند.

وی ادامه داد: در این زمینه خط اصلی سیاست های دولت تدبیر و امید و سازمان میراث فرهنگی نیز توجه به این حوزه هاست.

حجت پژوهش، حفظ، احیاء و آموزش سه پایه اصلی این سازمان است که باید بیش از گذشته تقویت شود.

وی اظهار کرد: با توجه به انبوه آثار تاریخی کشور باید فرض را بر ناشناس بودن آنچه داریم گذاشت چرا که داشته های کشور در این عرصه بیش از آن است که تصور می کنیم.

حجت با اشاره به درایت و درک بالای اقتصادی سرمایه گذاران آذربایجان شرقی گفت: انتظار داریم سرمایه گذاران این خطه توجه بیشتری به سرمایه گذاری در بخش پژوهش های میراث فرهنگی داشته باشند.

قایم مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، آذربایجان شرقی را برادر بزرگ خانواده ایران دانست که تقویت هرچه بیشتر توانمندی ها و دارایی های آن در حوزه های مختلف می تواند موجب تقویت دیگر اعضای این خانواده شود.

حجت با اشاره به مهاجرت دانش آموختگان برتر کشور به کشورهای دیگر گفت: در این زمینه فقط با تکیه بر اعتقادات دینی و به پشتوانه پیشینه عظیم فرهنگی می توان جوانان را دلبسته کشور کرده و مانع از خروج انان از کشور شد.

وی خواستار ارایه راهکارهای عملی برای حل مشکلات حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور توسط کارشناسان شد و گفت: میراث فرهنگی ایران تنها متعلق به این سازمان نیست و مسوولان این نهاد به نوعی هماهنگ کننده و مدیر در این عرصه هستند.

وی آبیاری ریشه فرهنگ ایران را از مسوولیت های این سازمان برشمرد و افزود: باید در این زمینه همچون طبیب و کارشناس عمل کرد.

حجت بسیاری از آثار کشور را شناسنامه چندین هزار ساله مردم کشور دانست و گفت: اگر به صورت کارشناسی ظرایف آثار تاریخی کشور تبیین شود آنگاه پی به ارزش این آثار برده و شگفت زده می شویم.

وی یادآوری کرد: ایران به دلایل بسیار متعددی در جهان منحصر به فرد است که با معرفی بخش کوچکی از آن می توان به تمام دنیا فخر فروخت/س

 

برچسب ها: سازمان ، مردم ، نهاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.