کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران گفت: در سه ماهه سوم امسال بیش از 15 هزار نفر در مسابقات فرهنگی حضور یافتند، که با توجه به سه ماهه گذشته شاهد رشدی 3 برابر بوده‌ایم.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگارن به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران ؛ مریم تاجیک کارشناس فرهنگی و مسئول روابط عمومی شهرستان‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران با اشاره به رشد چشمگیر شرکت کنندگان مسابقات فرهنگی گفت: در سه ماهه دوم سال تنها5هزار و 952 نفر در مسابقات فرهنگی شرکت می کردند اما به یاری خدا در سه ماهه سوم امسال بیش از 15هزار و 386 نفر در مسابقات مکتوب و نقاشی حضور یافتند.

وی افزود : این مسابقات در 9 محور با 18 عنوان برگزار شد که شامل دو عنوان مسابقه خلاصه نویسی ویژه اصناف ،مددجویان و زندانیان ، شش عنوان مسابقه مقاله نویسی ویژه فرهنگیان و دانشجویان ،چهار عنوان مسابقه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان،دو عنوان مسابقه جدول کتابشناسی ویژه دفاع ماندگار و محرم و یک عنوان مسابقه کتابخوانی با عنوان "فلسطین از اشغال تا انتفاضه" بوده است.

وی اظهار داشت: برگزاری مسابقه جدول کتاب شناسی، یکی از پر مخاطب ترین مسابقات است  که رفرنس ها ( مراجع مطالعاتی ) این مسابقه از بین منابع برتر موجود در شبکه کتابخوانان حرفه ای انتخاب و مورد استفاده مخاطبان قرار گرفته است.

به گفته مریم تاجیک، برگزاری مسابقه روزنامه کتاب ویژه مخاطبین مقطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان نیز از دیگر مسابقات برگزار شده بود که  این مسابقه تمرینی برای نوشتن، یادگیری، معرفی کتاب ، چکیده نویسی و نقد کتاب بوده است.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار