"دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی" که در دل خود مرکز تحقیقات ژنتیک پزشکی را گنجانده است می‌تواند به نحو مطلوبی از بیماران مبتلا به دیستروفی حمایت کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ محمدتقی جغتایی سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در جمع انجمن حمایت از مبتلایان به دیستروفی افزود:‌ این دانشگاه به همت انجمن دیستروفی عضلانی می‌تواند طرح‌های پژوهشی را برای وزارت بهداشت ارسال نماید و با ایجاد تعامل در بین وزارت بهداشت‌،‌ "دانشگاه علوم بهزیستی"،‌ سازمان بهزیستی و ... گامی مهم در حمایت از این گروه بردارد.

وی با اشاره به عوارض بیماری دیستروفی عضلانی خاطرنشان کرد: در حمایت از بیماران مبتلا به دستیروفنی شهروندان نیز باید به عرصه عمل بیاید و با متناسب سازی بستر خیابان،‌ ایجاد استخرهای آب درمانی و ... گامی در این عرصه بردارد.

جغتایی گفت: مناطق 4 و 9 تهران نیز مناسب‌هایی را در بعد معلولین اسکلتی،‌ حرکتی دانسته‌اند که می‌توان از نتایج آنها نیز بهره‌مند شد.

وی در پایان افزود: امیدواریم بتوانیم با اجراسازی توانبخشی نوین گامی در جهت حضور این گروه‌ها و بروز استعدادهای آنها داشته باشیم.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار