معاون اول قوه قضائیه اظهار کرد: دادگستری به عنوان یک مکان قضائی، ابزاری برای اجرای عدالت است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن کریم منطقه 3 قوه قضائیه در مشهد، با بیان این مطلب تصریح کرد: قرآن کریم کتاب کاملی است که برای هدایت انسان ها است و بدون شک خداوند به موجب رحمانیتش انسان رسل و انزال کتب فرمود.

وی با اشاره به این که خلقت جسم و جان، دو مرحله خلقت انسان است، افزود: بعد از این که خلقت جسم انجام شد، خلقتی دیگر برای به وجود آمدن انسان، خلقت جان نیز آغاز شد.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: انسانیت انسان بدون ارتباط و تمسک جویی از قرآن کریم شکل نمی گیرد و از همین روز قرآن کریم، انسان را موجودی دارای حیات و تعلق توصیف می کند.

وی با بیان این که پاکان، جان و دلشان ظرف قرآن است، خاطرنشان کرد: کسانی هم که بخواهند جان و دلشان ظرف قرآن باشد باید در زمره پاکان قرار بگیرند و از پرتوهای نورانی قرآن کریم بهره جویند.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه با تاکید بر این که باید جان و دل را برای پذیرش آیات قرآن کریم آماده کرد، افزود: دادگستری به عنوان یک نهاد خدمت گذار، هرچه بیشتر با قرآن کریم انس بگیرد، بیشتر و بهتر می تواند با مردم ارتباط برقرار کند.

وی همچنین اظهار کرد: دادگستری ابزاری برای اجرای عدالت در جامعه است و بدون شک این مجموعه به آموخته های قرآنی برای اجرای هر چه بهتر عدالت نیاز دارد.

حجت الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: اگر آموزه های قرآن کریم در دادگستری و اماکن قضائی حاکم شود، برخورد با مردم قرآنی تر و رسیدگی به دعاوی با سرعت و دقت انجام می گیرد. /س


برچسب ها: معاون ، اول ، قوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.