شصت و پنجمین دوره از مراسم اعطای جوایزسالانه‌ی امی، موسوم به اسکارتلویزیونی، 22 سپتامبر 2013 در نوکیا تیه‌تر شهر لس آنجلس ایالت کالیفرنیا آمریکا برگزار شد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران،  مجری مراسم نیل پاتریکه هریس، بازیگر و کمدین 40ساله‌ی آمریکایی بود. شبکه‌ی سی بی اس پخش  مستقیم این مراسم را بر عهده داشت که در آن از برگزیدگان برنامه‌های تلویزیونی که درفاصله‌ی 1 ژوئن 2012 تا 31 می2013 روی آنتن رفته بود، تقدیر به عمل آمد.

مدت زمان برگزاری مراسم یه ساعت وپانزده دقیقه بود وتعداد تماشاگران پخش زنده‌ی مراسم امی به 6/17 میلیون نفر رسیدکه از سال 2005 به این طرف بالاترین رقم بوده است. جوایز امی، بخشی  جانبی هم دارد به نام جوایزهنر‌های خلاق که برندگان آن 15 سپتامبر اعلام شده بودند.

2- شبکه‌ی اچ بی او به طورکل در 108 شاخه نامزد دریافت حوایزدوبخش امی بود و 27 جایزه هم دریافت کرد ورکورددار پرجایزه‌ترین شبکه‌ی شب امی 65 را به خود اختصاص داد. بعد از اچ بی او شبکه‌های دیگر به این ترتیب جایزه دریافت کردند: سی پی اس ( 16 جایزه)، ان بی سی (11 جایزه)، شوتایم ( 7 جایزه) ، ای بی سی و کمدی سنترال (4 جایزه).

3- فیلم تلویزیونی پشت چلچراغ‌ها ساخته‌ی استیون سودربرگ و محصول اچ بی او با کسب 11 جایزه رکوردار شب امی 65 بود. بعد از آن سریال امپراتوری پیاده‌رو، محصول دیگری از اچ بی او با کسب 5 جایزه در رده ی دوم قرار گرفت. مراسم اعطای جوایزسالانه‌ی تونی و 66 و برنامه‌ی زنده شنبه شب با چهار جایزه دررده‌ی سوم ایستادند.

4-  سرویس پخش آنلاین نت فیلکس برای اولین بار در 14 شاخه از جوایز امی و جوایز جانبی آن یعنی جوایزهنر ‌های خلاق نامزد شد و تاریخ‌سازی کرد. درنهایت سریال‌های نت فلیکس  سه جایزه گرفتند که مهمترین آن جایزه‌ی بهترین کارگردانی سریال درام برای دیوید فینچر به خاطر کارگردانی قسمت آزمایشی مجموعه‌ی خانه‌ی ورق‌ها بود . دو جایزه‌ی دیگر جزو جوایز هنر‌های خلاق بود.

5- کلر دینس، بازیگر سریال میهن و جولیا لوئیس- دریفوس، بازیگر سریال معاون رئیس جمهور برای دومین سال پیاپی به ترتیب برنده‌ی جایزه ی بهترین بازیگر زن نقش اول  سریال درام و بهترین بازیگر زن نقش اول سریال کمدی شدندو سریال‌ی خانواده‌ی مدرن هم برای دومین سال پی در پی جایزه‌ی بهترین سریال کمدی را دریافت کرد.

6- برنامه‌ی طنز سیاسی گزارش کولبرت با اجرای استیون کولبرت جایزه‌ی شاخه ی مورد نظر را بعد از یک دهه موفقیت پی در پی از جان استوارت و برنامه طنزش با عنوان دیلی شو گرفت.

7- یکی از بهترین و طبیعی‌تر ین واکنش‌ها نسبت به کسب جایزه ی امی به جف دانیلز تعلق داشت. دانیلز درحالی جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد نقش اول درام را به خاطر سریال اتاق خبردریافت کرد که رقبای گردن کلفتی مثل برایان کرانستون با سریال افسار گسیختگی و جان هام با سریال آدم‌های دیوانه داشت. دانیلز گفته بود اصلا فکرش را هم نمی‌کرده که این جایزه به او برسد.

8- یکی از حواشی جالب مراسم اعطای جوایز امی امسال همزمانی پخش زنده‌ی آن با پخش قسمت‌های پایانی سریال پرطرفدار افسار گسیختگی بود. این موضوع در توییتر به یکی ازبحث‌های مهم آن شب تبدیل شدو بسیاری ازدوستداران سریال گفتند که قید تماشایس مراسم آمی را زده‌اند و در شبکه‌ی ای ام سی سریال محبوب‌شان را پیگیری کرده‌اند. چند نفری هم که مراسم را تا پایان دنبال کرده بودند، دست آخر اعتراف کردند که پشیمان شده‌اند وکاش  سراغ سریال افسار گسیختگی می‌رفتند.

9- اجرای کری آندروود از ترانه‌ی کلاسیک دیروز گروه بیتلز عنوان " پرتوییت شده‌ترین" لحظه‌ی مراسم را به خود اختصاص داد. طبق اعلام توییتر، حین اجرای این ترانه، هر دقیقه 17هزار توییت درباره‌ی آن ایجاد شده است. آندروود به مناسبت پنجاهمین سالگرد اجرای گروه انگلیسی در شوادسالیوان این ترانه را اجرا کرد. اجرای زنده‌ی التون جان، اعطای جایزه به جیم پارسونز برای سریال نظریه‌ی انفجار بزرگ، اعطای جایزه‌ی بهترین سریال درام به افسار گسیختگی و جف دانیلزبرای سریال اتاق خبر به ترتیب بیشترین توییت‌ها را به خوداختصاص دادند.

10- حین پخش مراسم، عنوان ده سریال بیشتر از بقیه‌ی سریال‌ها و برنامه‌ها درگوگل جستجوشد. ده سریال برتر از این نظر به این ترتیب هستند:

1- افسار گسیختگی، 2- میهن، 3-بازی تاج و تخت، 4- داون تاون ابی، 5- داستان ترسناک آمریکایی: تیمارستان ، 6- معاون رئیس جمهور، 7- خانواده‌ی مدرن، 8- نظریه‌ی انفجار بزرگ،9- خانه‌ی ورق‌ها، 10- آدم‌های دیوانه.
فهرست برندگان جوایز امی 2013

بهترین سریال درام؛ افسار گسیختگی

بهترین سریال کمدی: خانواده‌ی مدرن

بهترین مینی سریال یا فیلم تلویزیونی: پشت چلچراغ‌ها

بهترین کارگردانی سریال درام: دیوید فینچر( خانه‌ی ورق‌ها، فصل 1)

بهترین کارگردانی سریال کمدی: گیل مانکیوسو ( خانواده‌ی مدرن، اپیزود دستگیر شده)

بهترین کارگردانی مینی سریال یا فیلم تلویزیونی: استیون سودربرگ ( پشت چلچراغ‌ها)

بهترین نویسندگی سریال کمدی: تینا فی و تریسی ویگ فیلد( 30راک، اپیزود ناهار آخر)

بهترین نویسندگی مینی سریال یا فیلم تلویزیونی: ابی مورگان( ساعت)

بهترین بازیگر مرد نقش اول سریال درام: جف دانیلز ( اتاق خبر)

بهترین بازیگر زن نقش اول سریال درام: کلر دینس(میهن)

بهترین بازیگر مرد نقش اول سریال کمدی: جیم پارسونز( نظریه انفجار بزرگ)

بهترین بازیگر زن نقش اول سریال کمدی: جولیا لوئیس- دریفوس‌(معاون رئیس جمهور)

بهترین بازیگر مردنقش اول مینی سریال یا فیلم تلویزونی: مایکل داگلاس ( پشت چلچراغ ها)

بهترین بازیگر زن نقش اول مینی سریال یا فیلم تلویزیونی: ( امپراتوری پیادرو)

بهترین بازیگر زن نقش اول مینی سریال یا فیلم تلویزیونی : لورا لینی( سی بزرگ: آخرت)

بهترین بازیگر زن نقش مکمل سریال درام: آنا گان ( افسار گسیختگی)

بهترین بازیگر زن نقش مکمل سریال کمدی: مریت ویر ( پرستار جکی)

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل مینی سریال یا فیلم تلویزیونی: جیمزکرامول( داستان ترسناک آمریکایی : تیمارستان)

بهترین بازیگر زن نقش مکمل مینی سریال یا فیلم تلویزیونی: الن برستین( جانوران سیاسی)

منبع‌:‌ماهنامه فیلم
انتهای پیام/ ص
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار