به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "انجمن تولید کنندگان خودرو چین" در این باره اعلام کرد میزان فروش خودرو در بازار این کشور که از سال 2009 به بعد بزرگترین بازار خودرو جهان شمرده میشود، 13.9 درصد رشد پیدا کرد و به رقم 21 میلیون و 980 هزار دستگاه خودرو رسید.
بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی انجمن تولید کنندگان خودرو چین، میزان فروش خودروهای شخصی در سال 2013 در مقایسه با سال گذشته 15.7 درصد افزایش داشت و به رقم 17 میلیون و 930 هزار دستگاه رسید.
بازار بزرگ خودرو چین از اهمیت فوق العادهای برای شرکتهای خودروسازی خارجی برخوردار است و به عنوان جایگزینی برای بازارهای کم رونق اروپایی تلقی میشود.
رشد میزان فروش خودرو در چین در سال 2012 برابر با 4.3 درصد بود که علت این رقم اندک نیز رشد اقتصادی پایین این کشور، محدودیت شمارهگذاری خودرو در برخی شهرها و همچنین اختلافات به وجود آمده میان پکن و توکیو در خصوص فروش خودروهای تولید ژاپن بود.
بر اساس اعلام انجمن تولیدکنندگان خودرو چین، میزان فروش خودروهای تولیدی "ژاپن" در این کشور در سال 2013 به رقم دو میلیون و 930 هزار دستگاه بالغ شد. این در حالی است که رقم مذکور برای شرکت آمریکایی "جنرال موتورز" برابر با سه میلیون و 160 هزار دستگاه اعلام شد که در مقایسه با سال 2012، حاکی از رشد 11 و چهار دهم درصدی است.
شرکت خودروسازی "فورد" نیز در سال 2013 در بازار چین توانست بیش از 935 هزار دستگاه خودرو تولیدی خود را به فروش برساند.
رسانههای چین پیشتر در ماه دسامبر گزارش دادند اقتصاد این کشور که در حال حاضر بزرگترین اقتصاد جهان شمرده میشود که در سال 2013 با نرخ رشدی حدود 7.6 درصد روبرو شد.
انتهای پیام/