مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، نوع مبارزه امام حسن عسکری (ع) با دشمنان را نشر عقاید و فرهنگ اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام جواد عظیمی با بیان اینکه عمر شریف امام حسن عسکری (ع) 29 سال بود بیان کرد: حضرت به مدت 6 سال امامت شیعیان را بر عهده داشتند.


وی با اشاره به شباهت دوران امامت امام حسن عسکری (ع) به امام هفتم شیعیان ادامه داد: با توجه به خفقان جامعه و ظلم بنی عباس حضرت سه سال از دوران امامت خود را در زندان بسر بردند.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه حتی در زندان نیز جاسوسانی برای گزارش رفتار و گفتار امام حسن عسکری (ع) وجود داشت گفت: زندانبان حضرت شخصی به نام «صالح بن وصیف» بود که دو غلام ستمگر را برای آزار بیشتر حضرت گماشته بود که در نهایت به واسطه نوع برخورد، این دو نفر مورد تاثیر افکار امام قرار گرفتند و مسلمان شدند.

عظیمی با اشاره به لقب عسکری (ع) برای پیشوای یازدهم شیعیان گفت: این لقب به دلیل تبعید این امام به شهر سامرا (عسگر) و حضور دائم زیر نظر خلفای بنی عباس به ایشان داده شده است.

وی گفت: به دلیل آنکه بنی عباس مطلع بود وجود مقدس امام زمان (ع) در خانه حضرت عسگری (ع) به دنیا می‌آید، حضرت به شدت زیرنظر بود.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، با یادآوری اینکه به واسطه خفقان دوران امامت حضرت عسکری (ع) ارتباط مردم با بزرگان شیعه کمتر بود بیان کرد: ارتباط حضرت از طریق نمایندگان و نواب ایشان با شیعیان برقرار می‌شد.

عظیمی اظهار کرد: نواب امام عسکری (ع) به صورت‌ پراکنده در سرزمین اسلامی زندگی می‌کردند تا بتوانند افکار امام را به جامعه اسلامی برسانند.

وی با بیان اینکه نمایندگان امام یازدهم شیعیان به‌صورت گمنام و پنهانی زندگی می‌کردند گفت: حضرت با تربیت شاگردانی همچون اشعری، کندی، نوبخت و... به نشر علوم و معارف اسلامی پرداختند.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، افزود: امام با نشر عقاید و فرهنگ نورانی اسلام با دشمن مبارزه می‌کرد.

عظیمی با بیان اینکه حضرت عسکری (ع) آثار ارزشمندی در زمینه فلسفه و تفسیر دارند گفت: این تفسیر به دستور امام در مدت هفت سال بر نویسندگان املا شد./ش
برچسب ها: قم ، نشر ، فرهنگ ، اسلامی ، امام ، حسن ، عسکری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.