قم/

توصیه‌های امام حسن عسکری(ع) به شیعیان

استاد حوزه علمیه قم در شب آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) به تشریح توصیه‌های امام حسن عسکری(ع) به شیعیان پرداخت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی نظری‌منفرد در جمع زائران و مجاوران مسجد مقدس جمکران ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام، سفارش شیعیان به تقوا را مهمترین و اصلی‌ترین سفارش این امام همام به شیعیان و پیروانشان عنوان کرد.


وی با بیان اینکه خداوند در قرآن بیش از یکصد بار بشر را به پیشه کردن تقوا سفارش کرده‌اند، اظهار داشت: سال 260 قمری در چنین روزی غم بزرگی در دل همه بشریت نشست و توصیه‌هایی را به شیعیانشان برای هدایت فرمودند که تقوا در راس آن قرار داشت./ش

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: وصایای حضرت به شیعیان همان سفارشات امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است که باید با توجه به آن مرضی رضای حضرت و شادی ایشان را رقم بزنیم.

نظری منفرد بیان داشت: تقوا برای انسان به ویژه انسان خداشناس بسیار مهم است به طوریکه انسان را از آسیب‌هایی که به ما می‌رسد حفظ می‌کند.

وی ادامه داد: آسیب‌ها یا فیزیکی هستند که برای ایمن بودن بدن ما محیط را ترک می‌کنیم و یا اینکه به روح و جان آسیب می‌رسد که با تقوا می‌توان زمینه سلامتی روح را فراهم کرد تا آسیب نبیند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: «ورع در دین» دومین توصیه امام حسن عسکری علیه‌السلام به شیعیانشان بود که شیعیان ما در دین و دینداری اهل ورع باشند ولی بی پروا نباشند.

نظری‌منفرد به توصیه دیگر امام اشاره کرد و گفت: دستورات امام حسن عسکری(ع) همان دستورات امام زمان(ع) است، باید همان را در زندگی به کار ببندیم، در گفتار راستگو باشیم و حتی به شوخی هم دروغ نگوییم.

وی ادامه داد: اگر راستگویی در میان جامعه انتشار پیدا کند، آن وقت دارای جامعه‌ای ارزشی خواهیم بود. امانتداری توصیه دیگر حضرت به شیعیانش بود به طوریکه فرمودند سعی کنید در زندگی امانتدار باشید، خواه طرف شما خوب یا بد، انسان درستکار یا نادرست باشد، شما به وظیفه و امانتداری خود عمل کنید.

نظری‌منفرد به فرمایش دیگری از حضرت اشاره کرد و افزود: امام فرمودند اگر شخص صاحب ورع شد، راه‌ها به سویش گشوده شده و اگر خوش خلق شد این همان شیعه ما است که ما از وجودش خشنود هستیم و اگر غیر از این باشد ناراحت خواهیم بود.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: امروز وجود حضرت در میان ما نیست اما ایشان بر ما و امور ما اشراف دارند، ما مامور به اطاعت هستیم و ما اهل بیتی(ع) را اطاعت می‌کنیم که آیه تطهیر در مورد ایشان است.

وی تلاوت مکرر قرآن و درود و صلوات بر پیامبر ختمی مرتبت صلی الله علیه واله را از دیگر سفارشات حضرت به پیروانشان عنوان کرد و گفت: قرآن نور و روشنایی است و قرائت مکرر قرآن انسان را به نور می‌رساند و فرستادن یک صلوات و درود بر پیامبر(ص) موجب ثبت 10  ثواب توسط خداوند بر ایشان می‌شود.
برچسب ها: قم ، توصیه ، امام ، حسن ، عسگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.