نخستين همايش سراسري سرود آزادگان در بندرعباس برگزار شد.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس در اين همايش 30 نفر از آزادگان دوران دفاع مقدس به اجراي برنامه هاي هنري مي پردازند.

مسئول امور هنري بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور گفت: هدف از تشكيل اين گروه بازخواني سرودها و تئاتر هاي اسرا در اردوگاههاي عراق در دوران اسارت به عنوان يك سند تاريخ انقلاب و مقاومت، با تنظيم اشعار، سازبندي جديد آن و ضبط حرفه اي موسيقي و اجراي سرود است.

جعفري افزود: در نخستين همايش سرود آزادگان در كنار بررسي آثار و نغمه هاي اسراي هشت سال دفاع مقدس، كارگاههاي آموزشي به منظور افزايش دانش هنري و موسيقي آزادگان نيز تشكيل شده است.

وي با بيان اينكه اسراي دفاع مقدس در اردوگاههاي رژيم بعثي براي حفظ روحيه و قدرت رواني و رسيدن به يك جمع ذهني با تشكيل گروههاي سرود نغمه خواني و هم نوايي مي كردند گفت: مهمترين هدف از تشكيل گروه سرود آزادگان جلوگيري از فراموش شدن آثار و فرهنگ دوران اسارت است.

مسئول تئاتر و سرود بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور افزود: تلاش داريم با تشكيل گروه سرود آزادگان در همه استانهاي كشور ، ضبط حرفه اي آثار را در آيندهاي نزديك با حضور تعداد زيادي از آزادگان آغاز كنيم.

گروه سرود آزادگان نخستين اجراي خود را دیشب در يادواره شهيد تندگويان و شهداي دفاع مقدس بندرعباس كه در شركت پالايش نفت بندرعباس برگزار شد به نمايش گذاشت.

نخستين همايش سراسري سرود آزادگان از 17 تا 20 دي درشهرك مرواريد شركت پالايش نفت بندرعباس درحال برگزاری است ./ش
انتهای خبر/
برچسب ها: همایش ، سرود ، ازادگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.