رئیس مرکز تخصصی مهدویت گفت:همه ادیان بر تشکیل حکومت جهانی و ظهور منجی آخرالزمان اتفاق نظر دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام مجتبی کلباسی با اشاره به محل سکونت امام زمان در زمان غیبت، اظهار کرد: از محل سکونت امام زمان (عج) کسی به جز خواصی که با حضرت در ارتباط هستند خبر ندارد، کسانی که همراه حضرت هستند؛ مانند برخی از اولیای الله همچون حضرت خضر در معیت ایشان هستند.


رئیس مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه افراد عامی که ادعای ارتاط با امام عصر دارند، افرادی کذاب هستند، افزود: در برخی از روایات همراهان امام زمان (عج) را تا 30 نفر نیز شمارش کرده‌اند و چون آن‌ها با حضرت ارتباط دارند از محل سکونت ایشان باخبر هستند و اگر کسی غیر از این افراد ادعایی داشته باشد کذب است.

وی با تاکید به اتفاق نظر همه ادیان توحیدی و الهی بر مسئله ظهور، تصریح کرد: همه ادیان آسمانی و توحیدی اتفاق نظر دارند که یک حکومت الهی از سوی آسمان در زمین تشکیل می‌شود و در کتب آسمانی گذشته مانند عهدین، تورات، انجیل، اوسطا کتاب حضرت زرتشت و اخبار انبیا سلف نیز به ظهور منجی اشاره شده است و رد پای ظهور منجی در همه ادیان به چشم می‌خورد.

حجت الاسلام کلباسی با بیان اشاره به منجی در کتاب‌های ادیان مختلف، عنوان کرد: در کتاب‌های ادیان مختلف به مسئله ظهور منجی اشاره شده است و حتی در حال حاضر نیز در برخی از ادیان نیز کتاب و پایان نامه‌هایی در این زمینه نوشته شده است و همه آن‌ها به حکومت آسمانی حضرت صاحب اعتقاد دارند.

همه ادیان بر ظهور منجی آخرالزمان اتفاق نظر دارند
رئیس مرکز تخصصی مهدویت با تاکید به اتفاق نظر همه ادیان بر تشکیل حکومت جهانی، مطرح کرد: در ‌‌نهایت تاریخ است که حکومت مرضی خدا روی زمین تشکیل می‌شود و این مسئله در همه ادیان نیز وعده داده شده است که در آخرالزمان یک حکومت جهانی به وجود می‌آید.

وی با اشاره مسئله وعده داده شده ظهور در قرآن، گفت: این‌‌ همان مطلبی است در سوره انبیا به این صورت نوشته شده است «وَ لَقَدْ کَتَبْنَا فىِ الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِىَ الصَّلِحُون و ما در زبور- پس از تورات- نوشته‏ایم که این زمین را بندگان صالح من به میراث...» است.

حجت الاسلام کلباسی با اشاره به حکومت امام عصر (عج)، تاکید کرد: بعد از ظهور امام عصر (عج)، حکومتی طولانی دارد و بعد از حکومتی طولانی و شهادت امام زمان (عج)، مسئله رجعت و بازگشت به دنیا اتفاق می‌افتد که امام حسین (عج) و امیرالمومنین (عج) از جمله بزرگوارانی هستند که به این جهان رجعت می‌کنند.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به مورد اتفاق نبودن رجعت در بین همه ادیان، اذعان کرد: نمی‌توان گفت که رجعت مورد اتفاق همه ادیان است اما آمدن حضرت عیسی (ع) از آسمان مورد اتفاق ادیان توحیدی است که این نیز نوعی رجعت است.

وی با تاکید به زنده بودن حضرت عیسی (ع)، خاطرنشان کرد: اگرچه حضرت عیسی (ع) زنده هستند و به زمین بر می‌گردند و در مذهب و کتب اهل بیت (ع) این جز مسلمات است و از آیات قرآن نیز این نکته استخراج می‌شود که کسانی که از دنیا رفته‌اند در آن زمان به دنیا باز می‌گردند و رجعت می‌کنند.

سرگذشت اصحاب کهف دلیل رجعت است
حجت الاسلام کلباسی با بیان وجود رجعت در زمان‌های گذشته، خاطرنشان کرد: در امت‌های پیشین هم این مسئله نمود و بروز داشته است که در قرآن برای آمادگی افکار عمومی به آن اشاره شده است وسرگذشت اصحاب کهف که بعد از مدت طولانی که از دنیا رفته بودند دوباره به دنیا برگشتند و دوباره از دنیا رفتند را برای زمینه سازی افکار عمومی عنوان می‌کند.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت با تاکید به رجعت برای قوم بنی اسرائیل که در آیات سوره بقره به آن اشاره شده است، اظهار کرد: در قرآن و برای پذیرش افکار مردم مثال‌هایی ذکر شده است و رجعت برای قوم بنی اسرائیل هم در سوره بقره نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با بیان قطعی بودن رجعت از منظر اهل بیت (ع)، اظهار کرد: از دیدگاه اهل بیت (ع) رجعت قطعی است و آن‌هایی که به شهادت رسیده‌اند به دنیا باز می‌گردند و به عمر طبیعی از دنیا می‌روند و آن‌هایی که با عمر طبیعی از دنیا رفته‌اند به دنیا باز می‌گردند و با شهادت از این دنیا می‌روند.

حجت الاسلام کلباسی با تاکید به اینکه کسی نمی‌تواند برای ظهور تعیین زمان کند، افزود: این سطح و بعد جدیدی از زندگی افراد است که کسی نمی‌تواند برای آن زمان تعیین کند، درباره قیامت کسی به جز خداوند؛ به آن واقف نیست و در آیات قرآن نیز تاکید شده است که تصور نشود که امام زمان (ع) بعد از ظهور قیامت می‌شود.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت با بیان وقوع قیامت بعد از ظهور امام عصر (عج)، خاطرنشان کرد: بعد از ظهور قیامت صورت می‌گیرد اما نه به این معنا که فاصله اندکی بین ظهور و قیامت باشد؛ بنابراین باید توجه داشت که بعد از ظهور قیامت قطعی است اما زمان آن را هیچ کس غیر از خداوند نمی‌داند./ش
برچسب ها: قم ، ادیان ، ظهور ، منجی ، آخرالزمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.