رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: قوانین حقوقی و قضایی کشور با رویکرد اصلاح و تربیت زندانیان تغییر می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد؛ غلامحسین اسماعیلی از مناسب سازی فضای زندان ها به عنوان اولویت سازمان زندان های کشور یاد کرد و گفت: تلاش بر آن است که اگر فردی مرتکب جرم و جنایت شد و رای قضایی مبنی بر حبس در زندان دریافت کرد، زندان و اردوگاه به گونه ای مدیریت شود که کلاس آموزشی، قضایی، اصلاحی و تربیتی برای او فراهم شود.
وی ادامه داد: اگر در مسیر اصلاح و تربیت، افرادی خواسته یا نا خواسته به حبس در زندان محکوم شوند، لازم است به حقوق اسلامی و انسانی این افراد احترام گذاشته شود تا این افراد پس از اصلاح دوباره به آغوش جامعه و خانواده بازگردند.
اسماعیلی همچنین با تشریح برنامه های این سازمان برای مناسب سازی و بهینه سازی فضای زندان ها، افزود: انتقال زندان های داخل شهرها به حومه شهر از اقدامات اجرایی در این خصوص است.
اسماعیلی، ساخت بازداشتگاه موقت در شهرهای با جمعیت بالای 20 هزار نفر را از دیگر برنامه های این سازمان برای مناسب سازی فضای زندان ها بیان کرد و گفت:150 طرح عمرانی از سوی این سازمان در دست اجراست که تکمیل طرح های نیمه تمام نیز در اولویت قرار دارد.
رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، از تجهیز زندان ها به آخرین فناوری امنیتی روز خبر داد و گفت: هزار دستگاه پای بند الکترونیکی و هفت دستگاه اسکنر بدن وارد کشور شده است.
اسماعیلی افزود: این پای بندها به صورت آزمایشی در زندان استان های اصفهان و تهران در حال استفاده است.
رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در پایان از برنامه های این سازمان برای جذب نیرو خبر داد و گفت: اقدام لازم برای اخذ مجوز استخدام دو هزار پاسیار از این موارد است.
رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به منظور بازدید از روند اجرای طرح های این سازمان در استان چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرد.

ش ک
برچسب ها: زندان ، قوانین ، اصلاح ، تربیت ، قضایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.