رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: تا 17 دی‌ماه 3595 زوج نابارور در مرکز درمان ناباروری قفقاز پذیرش شدند.

«رامز نصیری‌صالح» سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: مرکز درمان ناباروری قفقاز یکی از مراکز پیشرفته‌ی پزشکی در اردبیل است که روزانه شاهد مراجعات متعدد مردم استان،‌ کشور و حتی مراجعه‌کنندگانی از خارج کشور هستیم.

وی با اشاره به آمار کلی پذیرش در این مرکز گفت: 3 هزار 595 زوج نابارور در مرکز درمان ناباروری قفقاز پذیرش شده است که از این تعداد 357 نفر درمانشان به پایان رسیده و 101 نفر منجر به نتیجه‌ی مثبت و بارداری شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل افزود: طبق آمارهای انجام شده تا 17 دی‌ماه، یک سوم مراجعه‌کنندگان نتیجه‌ی مثبت گرفتند که البته در کل دنیا بترتیب بین 30 تا 37 درصد از ناباروران با مراجعه به این مراکز باردار شدند.

نصیری‌صالح با اشاره به پذیرش 70 مورد از اتباع خارجی در این مرکز برای درمان ناباروری خاطرنشان کرد:‌ سه مورد از این پذیرش‌ها جواب مثبت دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه استقبال خوبی در استان اردبیل و شهرهای مجاور این استان نسبت به این مرکز اتفاق افتاده است، افزود: فضای فیزیکی و امکانات در این مرکز درمانی برای فعالیت در خصوص درمان ناباروی فراوان است و مقرر شد در آینده، تجارب بین‌المللی هم به آن اضافه شود تا پاسخگوی همشهریان خود و حتی کل کشور باشیم/ش.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، مرکز ، درمان ، ناباروری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.