یک متخصص اورولوژی گفت : بیماری واریکسول بر خلاف آن که گفته می شود شایع ترین عامل ناباروری مردان است اما لزوما به ناباروری منجر نمی شود .

صفوی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان با بیان اینکه واریکوسل واریسی شدن عروق بیضه است افزود: شروع این بیماری معمولا در زمان بلوغ یا بلافاصله پس از بلوغ بوده وممکن است در سن کمتر یا بالاتر نیز ایجاد شود.
 وی با بیان اینکه 10تا 15 درصد مردان به این بیماری مبتلا می شوند افزود: حالت غیر عادی در بیضه ها یا احساس درد که با فعالیت وایستادن تشدید شده وبا استراحت بهبود پیدا می کند از علائم این بیماریست . وی با اشاره به اینکه همه واریکوسل ها بر تولید اسپرم اثر نمی گذارند تاکید کرد: وقتی خون در وریدهای بیضه به دنبال بروز واریکوسل  جمع می شود درجه حرارت بیضه بالا می رود،در حالی که اسپرم ها باید در درجه حرارت کمتری به فعالیت های طبیعی ادامه دهند بر این اساس روند تولید اسپرم ها دچار اختلال می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۶:۳۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
پسری۱۹ساله ام که بیماری هبپوسپادیاس دارم وچندبارجراحی شده ام.ولی تاکنون یک سوم محل جراحی بهبود یافته.می خواستم بدانم اعمال جراحی مختلف باعث واریکسول می شود. واریکوسل هم بایدباجراحی حل شود..؟اصلالازم هست به ارولو ژست مراجعه کنم.من اصلااحتلام هم نمی شوم.