سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا گفت: موازنه قوا در جنگ داخلی سوریه به نفع رئیس جمهور سوریه در حال تغییر است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الرای کویت، "ایتمار رابینوویچ" که مسئول پرونده سوریه در وزارت امور خارجه اسرائیل است گفت موازنه قوا در جنگ داخلی سوریه در حال تغییر است و بشار اسد رئیس جمهور و نظامش در حال کسب وزن بیشتری هستند در حالیکه مخالفان ضعیف می‌شوند و به نظر می‌رسد برخی از حامیان سنتی آنها در حال تجدید نظر در مواضع خود هستند.

رابینوویچ در تحقیقی که موسسه پژوهش های امنیت ملی اسرائیل منتشر کرد، گفت پیروزی های اخیر نظام سوریه انتقال به مرحله جدیدی از جنگ داخلی بود و تلاش گسترده ارتش سوریه باعث شد نظام، بر برخی نقاط راهبردی تسلط یابد.

وی افزود گرایشی که پس از ژوئن 2013 در پی بحران سلاح شیمیایی در اوت گذشته بوجود آمده بود ،تقویت شد . این حادثه به دستاوردی برای نظام تبدیل شد. از سوی دیگر، اسباب نگرانی در ماه اخیر پس از امضای توافق ژنو بین ایران و شش قدرت بزرگ و آنچه درباره مذاکرات سری قبل از توافق بین آمریکائیها و ایرانیها منتشر شد، شدت گرفت. 

رابینوویچ به نقل از محافل دیپلماتیک آگاه اسرائیلی گفت دشمنان ایران در خلیج فارس از این واهمه دارند که مبادا توافق بین ایران و آمریکا سبب شود این دو به یکدیگر نزدیک شوند و شدت رقابت در خاورمیانه تلطیف شود.

وی افزود سازمانهای جهادی مثل جبهه النصره و دولت اسلامی عراق و شام (داعش) از جمله عناصری هستند که بیشترین تاثیر را در میان مخالفان دارند اما نگرش ، طرح و رفتارشان در مناطقی که تحت کنترل خود دارند در میان سوریه و جامعه بین المللی نفرت ایجاد می کند و نظام سوریه اخیرا موفق شد ثبات برقرار کند.

وی افزود حامیان مخالفان یعنی دوستان سوریه در گذشته و حال نتوانستند بطور منسجم عمل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار