به گزارش
گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، مدیر روابط عمومی این سازمان با اشاره به اظهارات متفاوت این روزها درباره نوسازی ناوگان تاکسیرانی در کل کشور گفت: با توجه به اینکه حجم وسیعی از تاکسی های کشور -80 هزار خودرو- در تهران وجود دارد این سازمان هنوز به جمع بندی برای جایگزینی تاکسی های فرسوده با خودروی جدید نرسیده است.
مظفری با بیان اینکه ناوگان تاکسیرانی در کلان شهر تهران تنها بخشی از حمل و نقل عمومی است، تصریح کرد: در حال حاضربیش از 22 درصد از جابه جایی روزانه پایتخت توسط تاکسی ها و مابقی توسط مترو و خطوط بی آر تی و اتوبوس ها صورت می گیرد و این مهم، تصمیم گیری مدیریت کلان حمل و نقلی شهر تهران برای جایگزینی تاکسی های فرسوده را می طلبد.
به گفته ی مظفری با توجه به اهمیت نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران درسلامت شهر وشهروندان تهرانی باید تصمیم مناسبی گرفته شود که این مهم نیازمند بررسی و مطالعه دقیق از سوی نهادهای ذیصلاح است که هنوز به جمع بندی مناسبی نرسیده اند. تاکسیرانی در حال مقایسه گزینه های موجود با شاخص های یک تاکسی استاندارد است که هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است.
به تازگی رییس ستاد حمل و نقل و سوخت کشور از واردات حجم قابل توجهی خودروهای هیبریدی برای جایگزینی با ناوگان تاکسی های فرسوده با تخفیفات گمرکی و توجهیات اقتصادی خبر داده است.
همچنین مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانان کشور به واردات خودروهای خارجی با همکاری مجلس برای تاکسی شدن در سال آینده اشاره کرده است.
انتهاي پيام/