استقبال سرمایه گذاران خارجی برای اجرای طرح های بزرگ صنعتی در منطقه ویژه پارسیان طرح آلومینیوم جنوب در منطقه ویژه لامرد اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از اجرای طرح آلومینیوم جنوب به عنوان نخستین طرح بزرگ ایمیدرو در منطقه ویژه لامرد خبرداد.

مهدی کرباسیان گفت: منابع مالی طرح آلومینیوم جنوب تامین شده و از یک میلیارد و 100 میلیون دلار سرمایه گذاری مورد نیاز این طرح 49 درصد آن توسط ایمیدرو و 51 درصد توسط گروه سرمایه گزاری غدیر تامین می شود.

وی ادامه داد: واحد آلومینیوم جنوب نخستین واحدی است که در منطقه ویژه لامرد اجرا می شود و مزیت این منطقه دسترسی به منابع آب فراوان ، انرژی ارزان و نزدیکی به آبراههای بین المللی در خلیج فارس است.

وی ظرفیت تولید طرح آلومینیوم جنوب را 276 هزار تن دانست و افزود: با راه اندازی این طرح فرصت اشتغال زیادی به صورت مستقیم و غیرمستقیم درمنطقه ایجاد خواهد شد.

کرباسیان اجرای طرح های مهم صنعت فولاد و دیگر صنایع کارساز مانند آلومینیوم در منطقه پارسیان و لامرد را به دلیل وجود امکانات زیربنایی مهم خواند و بیان کرد: پیشنهاد ایمیدرو اجرای طرح های جدید فولادی و دیگر صنایع بزرگ در منطقه ویژه خلیج فارس و دریای عمان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها مشکل در منطقه ویژه پارسیان و لامرد کمبود برق است که این مشکل نیز با فراخوانی که ایمیدرو برای ساخت نیروگاه، 230 مگاواتی داده برطرف خواهد شد .

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران افزود: برای اجرای طرح های بزرگ فولاد در این منطقه نیز مذاکراتی با چند سرمایه گذار خارجی انجام شده که طرح چهار میلیون تنی فولاد را شروع کنند و پیشنهاد ایمیدرو به آنها مشارکت از مرحله اکتشاف تا کنسانتره، گندله و در نهایت فولاد است که این پیشنهاد با استقبال سرمایه گذاران خارجی مواجه شده است.

کرباسیان، همچنین منطقه ویژه خلیج فارس را یکی دیگر از مناطق مهم برای اجرای طرح های بزرگ صنعتی و معدنی برشمرد و گفت: اکنون در این منطقه طرح های فولاد هرمزگان و کاوه جنوب در دست اجرا است و با هماهنگی های انجام شده با شورای مناطق آزاد قرار است 2500 هکتار زمین جدید به این منطقه افزوده شود تا بتوانیم با زیرساخت هایی که فراهم می کنیم، سرمایه گذار بیشتری جذب کنیم./ش

انتهای پیام/



برچسب ها: استقبال ، خارجی ، پارسیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.