احضار سفير هلند در فلسطین اشغالی

تلویزیون وابسته به رژیم اشغالگر صهیونیستی اعلام کرد سفیر هلند در فلسطین اشغالی احضار شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی شالوم تی در گزارشی اعلام کرد رژیم صهیونیستی به اقدام اخیر چند شرکت هلندی در تحریم سرمایه گذاری در  رژیم صهیونیستی  واکنش نشان داد. وزارت امور خارجه اسرائیل روز گذشته سفیر هلند را احضار کرد تا وی درباره اقدام اخیر صندوق بازنشستگی هلند موسوم به «پی جی جی ام» در خروج سرمایه هایش از پنج بانک اسرائیلی توضیح بدهد. رافائل شوتس معاون وزیر امورخارجه اسرائیل در امور اروپا با کاسپر ولتکام سفیر هلند دیدار کرد و به او گفت تصمیم پی جی جی ام غیرقابل قبول و مبتنی بر پیش فرضهای نادرست است. 

مسئولان صندوق بازنشستگی پی جی جی ام اعلام کرده اند علت خروج سرمایه های این صندوق از پنج بانک رژیم صهیونیستی  آن است که این بانکها یا در شهرکهای اسرائیلی شعبه دارند یا اینکه بخشی از منابع مالی برای اجرای پروژه شهرک سازیهای اسرائیل را در کرانه باختری تامین می کنند. 

وزارت امورخارجه اسرائیل با انتشار بیانیه ای در این خصوص اعلام کرده است دولت هلند باید در فضای حسن دوستی دو طرف ، موضعی صریح علیه اینگونه اقدامات که به روابط دو طرف ضربه می زند اتخاذ کند. معاون وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی  نیز در دیدار با سفیر هلند تاکید کرده است دولت هلند باید به صورتی علنی ، این اقدام صندوق بازنشستگی پی جی جی ام را محکوم کند.در پی این تحولات، وزیر امورخارجه هلند در مصاحبه ای تلویزیونی اعلام کرد دولت هلند با اینگونه اقدامات در خروج سرمایه ها از رژیم صهیونیستی  و یا تحریم شهرک سازیهای این رژیم مخالف است. البته وی بعدا سخنانی مطرح کرد مبنی بر اینکه هلند بر موضع خود در مخالفت با شهرک سازیها متعهد است و تمایلی ندارد شرکتهای هلندی با شهرک نشینهای این رژیم رابطه داشته باشند.

به هرحال، این برای بار دوم در چند ماه اخیر است که  رژیم صهیونیستی  از هلند می خواهد درباره تحریم سرمایه گذاری شرکتهای هلندی در رژیم صهیونیستی  توضیح بدهد. در ماه دسامبر نیز شرکت هلندی ویتنز تصمیم مشابهی اتخاذ کرده و تصمیم گرفته بود به همکاری خودش با شرکت آبرسانی اسرائیل پایان بدهد. در آن زمان نیز سفیر هلند در  رژیم صهیونیستی  برای ادای توضیح احضار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار