یکی از رسانه‌های فرانسوی با اعلام حضور 4 تا 5 هزار تروریست اروپایی در سوریه، درباره خطرات بازگشت تروریستها به کشورهایشان و اجرای حملات تروریستی در اروپا و آمریکا ابراز نگرانی کرد .

به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه، مقامات آمریکایی از طرحهای گروههای تروریستی مرتبط با القاعده در سوریه نگرانند زیرا بیم آن وجود دارد که القاعده از اتباع آمریکایی و اروپایی برای اجرای حملات در این کشورها استفاده کند.

گزارش‌های جدید نشان می دهد آتشی را که حامیان تروریستها در سوریه برافروخته‌اند دامنگیر  خود آنها شده است و این گروههای تروریستی به تهدیدی برای حامیان خود تبدیل شده‌اند.

هفته نامه « تی تی ای » چاپ فرانسه که خبرهای راهبردی خاورمیانه را دنبال می کند تأیید کرد بین 4 تا 5 هزار دارنده تابعیت اروپایی در کنار گروههای تروریستی در سوریه می جنگند.

بر اساس گزارشی که سازمان اطلاعات نروژ تهیه کرده و تی تی ای آن را فاش کرده است حدود 200 نفر که گذرنامه بلژیکی دارند هم اکنون در سوریه و عراق می جنگند.

این گزارش همچنین به افزایش نگرانی کشورهای اروپایی به دلیل سیاست‌های اشتباه حمایت از تروریسم در سوریه اشاره کرد چرا که دامنگیر حامیان تروریست‌ها نیز خواهد شد.

گزارشگر شبکه سوریه سپس به گذرنامه یک فرانسوی اشاره کرد و گفت : این تروریست ، فرانسوی است که چند روز پیش به همراه یک تونسی در روستای زرزور  در حلب کشته شد. او و رفیقش با عبور از گذرگاههای مرزی تونس و لیبی و ترکیه با روادید نظامی و مهر دولت رجب طیب اردوغان وارد سوریه شده بودند. 

گزارشگر شبکه سوریه گفت : پس لرزه های تروریسم ، آمریکا را نیز به لرزه در آورده است و روزنامه نیویورک تایمز فاش کرد شماری از تندروهای مرتبط با شبکه القاعده در سوریه برای آموزش و به خدمت گیری آمریکایی‌ها و غربی‌هایی که در سوریه می جنگند تلاش می کنند تا پس از بازگشت به کشورهایشان عملیات انجام دهند.

نیویورک تایمز نوشت دست کم 70 شهروند آمریکایی از ابتدای بحران به سوریه وارد شده‌اند و بیشتر آنها همچنان در این کشور حضور دارند و تعدادی از آنان نیز کشته شده‌اند.

این در حالی است که "جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید، گفت آمریکا هنوز تصمیم نهایی را درباره ازسرگیری کمکهای غیر کشنده به این باندها نگرفته است.

کارنی گفت علت تعلیق کمکها نیز کنترل افراد مسلح بر مقرها و انبارهای وابسته به ارتش آزاد سوریه در نزدیکی مرزها با ترکیه است.

آمریکا تلاش می‌کند یک تروریسم خوب و گوش بفرمان بسازد که دستورات کاخ سفید را اجرا کند. 

کاخ سفید تروریسم را در عراق جرم می داند اما در سوریه آنان را حمایت می کند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار