تالاب میقان اراک که این روزها حال و هوای زمستانی داردمیزبان 70 عکاس حرفه ای و آماتور کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، این عکاسان باحضور درتالاب میقان اراک، از لحظات زیبا و خاطر انگیز تالاب و زندگی 15 هزار قطعه درنا ی مهاجر عکس می گیرندتا در جشنواره ملی عکس تالاب میقان اراک با عنوان "پرنده مهمان" شرکت کنند.
دبیر این جشنواره ملی گفت: عکاسان تا پایان دیماه فرصت دارنداثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند تا پس از داوری دربهمن ماه برترین ها مشخص شوند.
نوری افزود: آثار در سه بخش عکس های حرفه ای،آماتور و کودک با موضوع فرصت ها ، آسیب ها و تهدیدها برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد:محورهای جشنواره شامل "درنا گنجینه پرندگان استان مرکزی" ، "تالاب میقان جاذبه ها و چشم اندازها"و "چشم اندازهای کویری فرصت ها و تهدیدها " است.
اولین جشنواره ملی عکس تالاب میقان اراک با عنوان "پرنده مهمان" بهمن ماه در اراک، برگزار می شودونمایشگاه آثار برترجشنواره از 13 بهمن مصادف با روز جهانی تالاب ها تا 20 بهمن برگزار می شود.
دبیر جشنواره ملی عکس تالاب میقان ،در خصوص شرایط شرکت در جشنواره گفت : کلیه عکس ها باید از کویر و تالاب میقان ،با فرمت jpg و با حداکثر 700 کیلو بایت به همراه یک فایل word حاوی مشخصات عکاس و تاریخ و موقعیت جغرافی تالاب ارسال شوند، در ضمن هر فرد می تواندتا پایان دی ماه هفت عکس به جشنواره ارسال کند.
نوری افزود: علاقمندان می توانند عکس های خود را به آدرس های info@ksngo.
org و NGOkimia@gmail .
com بفرستند.
وی با بیان اینکه تهدید ها باید تبدیل به فرصت شوند،هدف از برگزاری این جشنواره را فرصتی برای توجه به حیات و اکوتوریسم ویژه اراک ومعرفی این تالاب به جهان به عنوان بهترین منطقه زیست محیطی کویری عنوان کرد.
درنا،نماد تالاب میقان اراک و این تالاب تنها تالاب کشور است که پذیرای 15 هزار قطعه درنا در پاییز هر سال است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.