رییس دیوان عالی کشور گفت: دستورات مترقی و آموزه های بلند قرآنی باید در بطن جامعه عملیاتی شود و مسابقات قرآنی رسالت سنگینی را در حوزه اشاعه آموزه های زمین مانده قرآنی برعهده دارند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، آیت ا... محسنی گرکانی در آیین اختتامیه مسابقات قرآنی منطقه یک کارکنان قوه قضاییه در اراک افزود: مسابقات قرآنی با حضور برجستگان و نخبگان دینی و فرهنگی باید کانون هدفمند فرهنگ سازی و اصلاح ساختارهای بیمار فرهنگی و اجتماعی باشد.
وی افزود : یکی از مشکلات جدی جامعه ما بدحجابی است درحالیکه قرآن دستورالعملهای عفاف و حجاب را به عنوان حجت مسلمانان معرفی کرده و باید در مسابقات قرآنی هرساله با گزینش موضوع آسیب زای اجتماعی بصورت علمی بر روی مشکلات جامعه با الگوی درمان قرآن کار شود.
رییس دیوانعالی کشور گفت : هدف از برنامه های قرآنی تنها قرائت قرآن کریم نیست بلکه درک و فهم این کتاب هدایتگر وحی و عمل به ایات آن به عنوان وظیفه هر کسی باید مدنظر باشد.
آیت ا... محسنی گرکانی افزود : انقلاب اسلامی احیای حاکمیت دینی به ابتکار امام راحل بود و رسالت ما به عنوان یک ایرانی بصیر این است که یادگار امام راحل را با پاسداشت احکام الهی و اشاعه فرهنگ دینی و قرآنی زنده نگه داریم و بسط دهیم.
وی گفت : استان مرکزی امتیازات ویژه ای در حوزه معنوی، اخلاقیات و نخبه پروری دینی دارد و شخصیتهای بزرگ پرورش یافته این دیار در طول تاریخ ملی و بین المللی درخشیده اند./س

برچسب ها: دستورات ، قرآن ، عملیاتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.