رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در همايش تجاري استان تهران گفت: ‌مبادلات دوجانبه با گرجستان حدود 15 ميليون دلار است که با توجه به ظرفيت هاي بالاي تجاري و صنعتي استان تهران قابل قبول نيست و بايد افزايش يابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، يدالله صادقي در همايش تجاري استان تهران که با حضور مسئولان تجاري و صنعتي استان تهران و کشور گرجستان در مرکز همايش هاي سازمان صدا و سيما برگزار شد، گفت: مبادلات تجاري جمهوري اسلامي ايران و گرجستان حدود 150 ميليون دلار است.

وي افزود: حضور صنايع پيشتاز، صنايع بزرگ چون خودروسازي، پتروشيمي، داشتن 20 ميليارد دلار گردش مالي و زيرساخت هاي مناسب صنعتي، نفتي و علمي موقعيت ويژه اي را در استان تهران براي توسعه مبادلات تجاري و اقتصادي با کشورهاي همسايه و همچنين گرجستان ايجاد کرده است.

صادقي وجود 18 هزار کارت فعال بازرگاني، صنايع نساجي و پوشاک و ثبت 65 درصد ثبت سفارش واردات کالا را نشان دهنده توان بالاي بازرگاني در استان تهران دانست و گفت: فعالان و مسئولان اقتصادي استان تهران و گرجستان در اين همايش با بررسي نقاط قوت و ضعف يکديگر مي توانند در چارچوب سياست هاي سازمان توسعه تجارت و اجراي راهبردهاي تجاري، مبادلات اقتصادي را افزايش دهند تا رفاه و آسايش براي هر دو کشور گسترش يابد.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران توليد و صادرات فرش دستباف و صنايع غذايي را در اين استان از ديگر ظرفيت هاي صنعتي و تجاري براي توسعه مبادلات بازرگاني استان تهران و گرجستان دانست.

انتهای پیام/
برچسب ها: صنعت ، معدن ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار