مدير امور طرح و برنامه بانک مسکن با بيان اينکه با افزايش تسهيلات از 20 به 35 ميليون تومان رونق مسکن به ويژه در شهرستان‌ها افزايش مي‌يابد، گفت: تسهيلات گيرندگان مي توانند قسط ها را پلکاني يا يکسان پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، نادر قاسمي گفت: دريافت‌کنندگان تسهيلات مي‌توانند اقساط را به دو صورت پلکاني و هم‌چنين يکسان پرداخت کنند هر چند اغلب تمايل دارند اقساط را به‌طور پلکاني بازگردانند.

وي گفت: در سال اول مبلغ قسط 615 هزار تومان، سال دوم 646، سال سوم 678 هزار تومان است که تا 12 سال ادامه مي يابد و در سال دوازدهم به يک ميليون تومان مي‌رسد، اما اگر با مبالغ يکسان پرداخت شود از 750 هزار تومان آغاز مي شود و تا 12 سال ادامه خواهد داشت.

مدير امور طرح و برنامه بانک مسکن در باره پرداخت اقساط تسهيلات 35 ميليون توماني هم گفت: اقساط در اين بخش به صورت پلکاني از 435 هزار تومان در سال اول آغاز مي شود و در ادامه به 450، 470، 490 و در نهايت به 700 هزار تومان در سال دوازدهم مي‌رسد، اما مبلغ يکسان پرداختي 525 هزار تومان در 12 سال است.

وي افزود: در سال‌هايي که سقف 20 ميليون توماني وام مسکن افزايش نداشته، قيمت خانه چند برابر شده است.

قاسمي با بيان اين‌که بانک مسکن در بخش مسکن فقط 8 تا 10 درصد اثر‌گذار است، گفت: بقيه تاثير‌پذيري مسکن خارج از بانک مسکن است، بنابر اين افزايش تسهيلات از طريق اوراق موجب نگراني نمي  شود و به رونق بازار مسکن نيز کمک خواهد کرد.

مدير امور طرح و برنامه بانک مسکن با اشاره به سقف 35 ميليون توماني تسهيلات تصريح کرد:
مجموع دريافتي از طريق حساب صندوق و اوراق مشارکت همين 35 ميليون تومان است و بيشتر نخواهد شد و اگر فردي 10 ميليون تومان حساب صندوق دارد مي‌تواند با خريد 25 ميليون تومان اوراق امتياز تسهيلات مسکن از فرابورس در مجموع 35 ميليون تسهيلات دريافت کند.

قاسمي همچنين گفت: سقف تسهيلات تعهدي افزايش نمي‌يابد.

وي در باره دريافت وام حداکثر 50 ميليوني زوجين نيز گفت: ممکن است يکي از زوجين 30 ميليون تومان حساب صندوق داشته باشد که بايد اين حساب با زوج ديگر مشترک شود و 20 ميليون تومان دريافت کند ، يا اين‌که 35 ميليون تومان در حساب جوانان داشته باشد که باز هم با زوج ديگر مشترک

مي شود و با دريافت 15 ميليون تومان ديگر در مجموع 50 ميليون تسهيلات پرداخت خواهد شد.

مدير امور طرح و برنامه بانک مسکن ادامه داد: اگر زوجين براي تامين خانه به منابع نياز داشته باشند، اين امکان وجود دارد که با دريافت 10 ميليون تومان جعاله در مجموع 60 ميليون تسهيلات دريافت کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بانک ، مسکن ، وام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار