رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سقز گفت: سد شهید کاظمی از نظر صید و استحصال ماهی در منابع آبی با تولید سالانه بیش از دو هزار تن جایگاه اول را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، پیشداد با اشاره به اینکه سرانه مصرف ماهی در  در شهرستان سقز بیش از شش کیلوگرم است گفت: با توجه به ظرفيت هاي توليد ماهي انتظار مي رود اين ميزان افزايش يافته و به ميانگين كشوري برسد.
وی افزود: امسال در راستای بازسازی ذخایر آبزی سد شهید کاظمی از محل اعتبارات طرح توسعه آبزی پروری تعداد یک میلیون قطعه بچه ماهی گرمایی از خانواده کپور ماهیان با ترکیب چهار گونه فیتوفاگ 65 درصد، بیگهد 10 درصد، آمور علفخوار 10 درصد و کپور معمولی 15 درصد رهاسازی شد.
رئیس جهاد کشاورزی سقز به فصل صید ماهی اشاره کرد و گفت: صید ماهی از 27 مهر ماه آغاز شده و تا 15 اسفند امسال ادامه خواهد داشت.
پیشداد افزود: در حال حاضر سه تعاونی صیادی با تعداد حدود 400 عضو در سد شهید کاظمی اقدام به صید و استحصال ماهی می کنند.
وی اضافه کرد: سد شهید کاظمی با دارا بودن حدود پنج هزار هکتار یکی از مستعدترین منابع آبی استان در راستای امر آبزی پروری و صید و استحصال ماهی است که علاوه بر تامین قسمت عمده ای از پروتئین سفید شهرستان های همجوار، موجب مهاجرت معکوس و ایجاد اشتغال برای جمعیت زیادی از روستاهای حاشیه این سد کرده است./س
انتهای پیام/
برچسب ها: تولید ، سالانه ، ماهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.