مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در 10 ماه گذشته بیش از 100 گونه جانوری اعم از انواع پرندگان و پستانداران در اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، تیمار و نگه‌داری و سپس در طبیعت رهاسازی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمودعلی رکنی با اشاره به اقدامات این اداره کل در راستای حفظ و حراست از گونه‌های جانوری و گیاهی در استان قم گفت: در سال‌جاری برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات گسترده‌ای با مشارکت آحاد مردم جامعه و دستگاه‌های اجرایی مسئول برای حفاظت از حیات وحش استان صورت گرفته است.


وی با اشاره به هماهنگی‌ها و تعامل گسترده با اداره کل دامپزشکی و برخی مراکز درمانی، بهداشتی و کلینک‌ها در راستای تشخیص و درمان آسیب‌دیدگی‌ها و بیماری‌های حیات وحش خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای شناسنامه‌دار کردن پرندگان و جانوران در زمان تیمار و نگه‌داری آن‌ها در اداره کل انجام شده است که نقش بسزایی در سرشماری و ردیابی حیات وحش در آینده دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از مشارکت خیرین و دوستداران طبیعت در راستای نگه‌داری و تیمار جانوران آسیب دیده خبر داد و گفت: در سال‌جاری با همکاری و هماهنگی سازمان آتش‌نشانی و با مشارکت شهروندان، بسیاری از گونه‌های جانوری از سطح شهر و از درب منازل جمع‌آوری شده است.

وی نسبت به راه‌اندازی نمایشگاه حیات وحش دائمی در بوستان علوی با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اظهار امیدواری کرد و گفت: آموزش‌های لازم در خصوص روش‌های نمونه‌برداری با هدف جلوگیری از شیوع و گسترش بیماری‌های مشترک انسان و حیوان و نیز کمک‌های اولیه درمانی برای حیات وحش به ماموران اجرایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم ارائه شده است.

رکنی با بیان اینکه در 10 ماه گذشته بیش از 100 گونه جانوری اعم از انواع پرندگان و پستانداران در اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، تیمار و نگه‌داری و سپس در طبیعت رهاسازی شده‌اند، تصریح کرد: گزارش‌های تصویری به صورت عکس و فیلم از مناطق زیرپوشش تهیه شده و در اختیار رسانه‌ها و صدا و سیما قرار گرفته است و بدین‌وسیله از شهروندان درخواست می‌شود که با مشارکت موثر و سازنده نسبت به ارائه قابلیت‌های طبیعی و تنوع زیستی استان به روایت هنر (عکاسی، فیلمبرداری، نقاشی، خطاطی و ...) اداره کل را در امر برجسته‌سازی ارزش‌های زیست محیطی مدبرانه یاری کنند./س
برچسب ها: قم ، جانور ، تیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.